• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

SOCIAL MEDIA IMPACT ON CORPORATE REPUTATION: Proposing a new methodological approach

Social media impact on corporate reputation: Proposing a new methodological approach / Impacto de los medios sociales en la reputación corporativa: propuesta de un nuevo acercamiento metodológico

Author
MANDELLI, ANDREINA

CANTONI, LORENZO; Universita della Svizzera Italiana, Lugano,

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/23
10.7764/cdi.27.23
Abstract
The aim of this paper is to propose a new theoretical and methodological approach to the study of how social media conversations influence corporate reputation, beyond the current practices based on social media monitoring. The approach proposes to build a multi-level model of the relationship between online communication and corporate reputation, in line with the research tradition on media effects developed within the agenda-setting theoretical perspective when applied to the study of complex social and cultural phenomena (McCombs et al., 1997; Weaver et al., 2004). This approach is also consistent with research practices in the field of reputation management and public relations (Carroll and McCombs, 2003; Fombrun and Van Riel, 2003; Downing, 2001; Safon, 2009; Einwiller et al., 2010).
 
El propósito de este trabajo es proponer un nuevo enfoque teórico y metodológico al estudio sobre la forma en que las conversaciones en los medios sociales afectan la reputación corporativa. Se propone construir un modelo, en varios niveles, de la relación entre la comunicación online y la reputación de las compañías, usando una prestigiada línea de investigación relativa al impacto mediático que usa la perspectiva teórica aplicada al estudio de fenómenos sociales complejos (McCombs et. al, 1997; Weaver et al., 2004). Este enfoque es también consistente con las prácticas de investigación en el área de manejo de la reputación y relaciones públicas (Carroll and McCombs, 2003; Fombrun and Van Riel, 2003; Downing, 2001; Safon, 2009; Einwiller et al., 2010).  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB