Show simple item record

Los inicios de la profesión docente en los conservatorios de música. Un estudio desde la perspectiva de los protagonistas

dc.creatorDíaz Mohedo, María Teresa
dc.date2015-07-22
dc.date.accessioned2022-10-03T11:47:14Z
dc.date.available2022-10-03T11:47:14Z
dc.identifierhttps://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/36815
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/212980
dc.descriptionGeneral studies about beginning teachers are very common both nationally and internationally. However in terms of music education only a handful of studies have dealt with the lives of music teachers at conservatoires. In this paper the opinions of a group of beginning music teachers are analyzed in terms of how they consider their own preparation for teaching at a conservatoire at the starting point of their careers. The purpose is to present a broad view of this subject of music teaching from the perspective of the same people involved in the process.en-US
dc.descriptionA pesar de que son muy abundantes los estudios generales sobre los profesores noveles, tanto a nivel nacional como internacional; en lo que se refiere a la enseñanza de la música, y concretamente a la que tiene lugar en los conservatorios, existen solo algunas investigaciones que tratan el tema. Este estudio analiza la opinión de un grupo de profesores noveles de música, en cuanto a su preparación para la docencia y ofrece una visión amplia del tema desde la perspectiva de sus protagonistas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Arteses-ES
dc.relationhttps://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/36815/38380
dc.sourceRevista Musical Chilena; Vol. 69 Núm. 223 (2015): Enero Junio; 86 - 97es-ES
dc.source0717-6252
dc.source0716-2790
dc.subjecteducational researchen-US
dc.subjectmusic educationen-US
dc.subjectteacher trainingen-US
dc.subjectconservatoiresen-US
dc.subjectinvestigación educativaes-ES
dc.subjecteducación musicales-ES
dc.subjectformación del profesoradoes-ES
dc.subjectconservatorioses-ES
dc.titleBecoming a Music Teacher at the Conservatoire. A Study from the Perspective of Beginning Music Teachersen-US
dc.titleLos inicios de la profesión docente en los conservatorios de música. Un estudio desde la perspectiva de los protagonistases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record