Becoming a Music Teacher at the Conservatoire. A Study from the Perspective of Beginning Music Teachers
Los inicios de la profesión docente en los conservatorios de música. Un estudio desde la perspectiva de los protagonistas
dc.creator | Díaz Mohedo, María Teresa | |
dc.date | 2015-07-22 | |
dc.date.accessioned | 2022-10-03T11:47:14Z | |
dc.date.available | 2022-10-03T11:47:14Z | |
dc.identifier | https://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/36815 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/212980 | |
dc.description | General studies about beginning teachers are very common both nationally and internationally. However in terms of music education only a handful of studies have dealt with the lives of music teachers at conservatoires. In this paper the opinions of a group of beginning music teachers are analyzed in terms of how they consider their own preparation for teaching at a conservatoire at the starting point of their careers. The purpose is to present a broad view of this subject of music teaching from the perspective of the same people involved in the process. | en-US |
dc.description | A pesar de que son muy abundantes los estudios generales sobre los profesores noveles, tanto a nivel nacional como internacional; en lo que se refiere a la enseñanza de la música, y concretamente a la que tiene lugar en los conservatorios, existen solo algunas investigaciones que tratan el tema. Este estudio analiza la opinión de un grupo de profesores noveles de música, en cuanto a su preparación para la docencia y ofrece una visión amplia del tema desde la perspectiva de sus protagonistas. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Artes | es-ES |
dc.relation | https://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/36815/38380 | |
dc.source | Revista Musical Chilena; Vol. 69 Núm. 223 (2015): Enero Junio; 86 - 97 | es-ES |
dc.source | 0717-6252 | |
dc.source | 0716-2790 | |
dc.subject | educational research | en-US |
dc.subject | music education | en-US |
dc.subject | teacher training | en-US |
dc.subject | conservatoires | en-US |
dc.subject | investigación educativa | es-ES |
dc.subject | educación musical | es-ES |
dc.subject | formación del profesorado | es-ES |
dc.subject | conservatorios | es-ES |
dc.title | Becoming a Music Teacher at the Conservatoire. A Study from the Perspective of Beginning Music Teachers | en-US |
dc.title | Los inicios de la profesión docente en los conservatorios de música. Un estudio desde la perspectiva de los protagonistas | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista Musical Chilena
[0-9]{4}