Show simple item record

Consejo Técnico Escolar: participación virtual de los docentes de Educación Física de una zona escolar de Chihuahua durante la pandemia

dc.creatorRamírez-García, Adrian Alonso
dc.creatorAlaniz-Bernal, Cynthia Alejandra
dc.creatorGonzález-Rivas, Ramón Alfonso
dc.creatorNúñez-Enríquez, Oscar
dc.date2022-10-04
dc.identifierhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/823
dc.identifier10.29035/rcaf.23.2.6
dc.descriptionThis study focused on the works carried out by the School Technical Council to explore and identify the themes, organization and interaction of Physical Education teachers and their possible return to classes. An exploratory descriptive study was performed, with didactic micro-research initiative. An opinion survey was answered by 15 teachers from a school district. Regarding the forms of intervention in remote education among female and male teachers, differences were found relating to technological resources and appropriate equipment (p < .025). In regard to teachers' emotional management, there were significant differences observed in women (p < 0.028). The main topics addressed were remote education and improvement programs, followed by socioemotional education and evaluation, for which they had to develop specific strategies for remote teaching and accomplish some learning goals in remote and virtual learning.en-US
dc.descriptionEste estudio se enfocó en los trabajos del Consejo Técnico Escolar para explorar e identificar las temáticas, organización e interacción de los docentes de Educación Física y el posible regreso a clases. Se realizó un estudio descriptivo exploratorio con una iniciativa didáctica de micro investigación, participando 15 maestros de una zona escolar, respondiendo una encuesta de opinión. En cuanto a las formas de intervención en la educación a distancia entre los docentes mujeres y hombres, se encontraron diferencias con relación a los recursos tecnológicos y materiales apropiados (p < .025). En el manejo de las emociones de los docentes se observaron diferencias significativas en las mujeres (p < 0.028). La educación a distancia y los programas de mejora son los principales temas abordados, seguidos de la educación socioemocional y evaluación, para lo cual han tenido que desarrollar estrategias de enseñanza aprendizaje de forma remota. Se concluye que se han logrado pocos aprendizajes en la educación virtual.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/823/974
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/823/1166
dc.rightsDerechos de autor 2022 Adrian Alonso Ramírez-García, Cynthia Alejandra Alaniz-Bernal, Ramón Alfonso González-Rivas, Oscar Núñez-Enríquezes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 23 Núm. 2 (2022): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-14es-ES
dc.source0719-4013
dc.source0717-408X
dc.titleSchool Technical Council: virtual participation of Physical Education teachers in a school zone in Chihuahua during the pandemicen-US
dc.titleConsejo Técnico Escolar: participación virtual de los docentes de Educación Física de una zona escolar de Chihuahua durante la pandemiaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record