Show simple item record

Clases de Educación Física en Brasil y tecnología

dc.creatorLopes da Silva, Cinthia
dc.creatorSchwartz, Gisele Maria
dc.creatorScalzziti, Adriano
dc.creatorPillon, Rosiane
dc.creatorSilva, Luciene Ferreira da
dc.creatorSouza, Adalberto dos Santos
dc.creatorda Silva, Priscilla Pinto Costa
dc.creatorRigoni, Ana Carolina Capellini
dc.date2022-05-25
dc.identifierhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/851
dc.identifier10.29035/rcaf.23.1.8
dc.descriptionMany students dislike Physical Education classes in Brazil because of content repetition, unsatisfactory curricular organization, among other factors. The purpose of this study is to assess the efficiency of a proposal for Physical Education classes, which includes contents of physical activities and the use of comic books application. This is a qualitative study, which comprises both bibliographic and field researches. Twelve classes were held to a group of eight graders from a public school in the city of Piracicaba/SP/Brazil. Questionnaires were used to evaluate the proposal for Physical Education classes. We found out that the use of comic books application is an effective teaching resource, as it reveals the students’ experiences, what they felt, and the mediation between their “rational” and “sensitive” knowledge about physical activities. There is evidence that our experience has provided participating students with: 1- Leisure education and health education, 2- Awakening to knowledge of the body culture of movement, 3- Access to some leisure contents, mainly those related to physical, sports and artistic ones, 4- The creation of comics by App Flaras.en-US
dc.descriptionA muchos estudiantes no les gustan las clases de Educación Física en Brasil debido a la repetición de contenidos, organización curricular insatisfactoria, entre otros factores. El propósito de este estudio es evaluar la eficiencia de una propuesta de clases de Educación Física, que incluye contenidos de actividades físicas y el uso de la aplicación de cómics. Se trata de un estudio cualitativo, que comprende tanto investigaciones bibliográficas como de campo. Se impartieron doce clases a un grupo de ocho alumnos de una escuela pública de la ciudad de Piracicaba / SP / Brasil. Se utilizaron cuestionarios para evaluar la propuesta de clases de Educación Física. Descubrimos que el uso de la aplicación de cómics es un recurso didáctico eficaz, ya que revela las experiencias de los estudiantes, lo que sentían y la mediación entre sus conocimientos "racionales" y "sensibles" sobre las actividades físicas. Existe evidencia de que nuestra experiencia ha proporcionado a los estudiantes: 1. Educación para el ocio participativa y educación para la salud, 2. Despertar al conocimiento de la cultura corporal del movimiento, 3. Acceso a algunos contenidos de ocio, principalmente los relacionados con los físicos, deportivos y artísticos, y 4. La creación de cómics por App Flaras.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/851/904
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/851/1172
dc.rightsDerechos de autor 2022 Cinthia Lopes da Silva, Gisele Maria Schwartz, Adriano Scalzziti, Rosiane Pillon, Luciene Ferreira da Silva, Adalberto dos Santos Souza, Priscilla Pinto Costa da Silva, Ana Carolina Capellini Rigonies-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 23 Núm. 1 (2022): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-12es-ES
dc.source0719-4013
dc.source0717-408X
dc.titlePhysical Education classes in Brazil and technologyen-US
dc.titleClases de Educación Física en Brasil y tecnologíaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record