Twitter as an Instrument of Institutional Communication and Management of Urban Services in Mexico City: the case of @072cdmx
Twitter Como Instrumento de Comunicación Institucional y Gestión de Servicios Urbanos En La Ciudad De México: el Caso de @072cdmx
Author
Lira Valencia, Abraham
Full text
https://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/4837310.5354/0717-8980.2016.48373
Abstract
The immediacy, brevity and visibility from which Twitter operates are beneficial
qualities to improve the institutional performance and channeling of citizen
participation of electronic governments, linking institutional communication
and public management into a single service path of attention. An example
of this is the work of the Agencia de Gestión Urbana de la Ciudad de México
with the account @072CDMX, which managed 32,909 requests for urban
services in 2014. By September 2015, had reached an interaction of 550,000
published tweets and 64,400 followers. Differing to the digital marketing
strategies used to gain influence, this paper recommends relevance as the
mail goal of e-government accounts through networking. To establish the
relevance of @072CDMX in their follower community, a content analysis
of 881 tweets (compiled on November 16, 2015) has been perform. La inmediatez, brevedad y visibilidad con las que opera Twitter son
características óptimas para mejorar el rendimiento institucional y la
canalización de participación ciudadana de los gobiernos electrónicos, al
enlazar en una sola vía de atención la comunicación institucional y la gestión
pública. Muestra de ello es el trabajo de la Agencia de Gestión Urbana de
la Ciudad de México con la cuenta @072CDMX, que gestionó 32,909
solicitudes de servicios urbanos en 2014, mientras para septiembre de 2015
presentaba una interacción de 550,000 tuits publicados y 64,400 seguidores.
A diferencia de las estrategias de marketing digital empleadas para obtener
influencia, este trabajo propone la relevancia como objetivo de las cuentas
de gobierno electrónico mediante el networking. Para establecer la relevancia
de @072CDMX hacia la comunidad de seguidores se realizó un análisis de
contenido de 881 tuits recopilados el 16 de noviembre de 2015.