Chilean Pre-Service and Novice EFL Teachers’ Metaphoric Representations About Assessment in English Language Learning and Teaching
Representaciones metafóricas sobre la evaluación en el aprendizaje y la enseñanza del inglés que poseen estudiantes de pedagogía y profesores noveles chilenos
Author
Tagle Ochoa, Tania
Etchegaray Pezo, Paulo
Díaz Larenas, Claudio
Alarcón Hernández, Paola
Ortiz Navarrete, Mabel
Full text
https://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/4062110.7764/PEL.59.2.2022.12
Abstract
The general objective of this research is to reveal the Chilean pre-service and novice EFL teachers’ metaphoric representations about assessment in English language learning and teaching. Due to the object of study’s subjective characteristics, the qualitative methodology was considered. The participants of this research were, first of all, 64 pre-service EFL teachers, who were carrying out the professional practicum course in three Chilean universities. Likewise, 50 novice EFL teachers were invited to contribute to this study. The two groups of participants were originally from southern and central Chile. A questionnaire of metaphoric representations focused on assessment in English language learning and teaching was used to collect data. The results of this study indicate that the metaphoric representations held by both groups of participants perceive English language learning assessment from a process and product-oriented vision. Regarding the differences between these representations, the pre-service EFL teachers’ responses have a greater inclination towards a product-oriented assessment. On the other hand, the novice EFL teachers emphasize the need to consider the learners’ diversity within assessment. The analysis of metaphoric representations, in undergraduate language teacher education, can be a beneficial tool to promote reflection on pedagogical and disciplinary competencies, particularly on those linked to the assessment of English language receptive and productive skills. El objetivo general de esta investigación es revelar las representaciones metafóricas sobre la evaluación que poseen estudiantes de pedagogía y profesores noveles de inglés chilenos. Debido a las características subjetivas del objeto de estudio, se consideró la metodología cualitativa. Los participantes de esta investigación fueron 64 estudiantes de pedagogía en inglés de tres universidades chilenas y 50 profesores noveles de inglés. Estos dos grupos eran originarios de las zonas sur y centro sur de Chile. Para recolectar información, se utilizó un cuestionario de representaciones metafóricas con foco en la evaluación en el aprendizaje y la enseñanza del inglés. Los resultados señalan que las representaciones metafóricas que poseen ambos grupos de participantes relacionan la evaluación de la lengua inglesa con una visión procesual y una visión de producto. Respecto de las diferencias entre estas representaciones, las respuestas de los estudiantes de pedagogía en inglés resaltan, principalmente, la evaluación desde una visión de producto. Por otro lado, los profesores noveles de inglés enfatizan la necesidad de considerar la diversidad de los aprendices dentro de la evaluación. El análisis de representaciones metafóricas en la formación inicial de profesores de inglés puede ser una herramienta beneficiosa para favorecer la reflexión sobre la competencia de evaluación enmarcada en las habilidades de comprensión y producción de la lengua inglesa.