• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Magallanes
  • Sophia Austral
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Magallanes
  • Sophia Austral
  • View Item

Pedagogía de la acción común : JOSEP MARÍA PUIG Editorial Graó, Barcelona, 2021, 170 páginas. ISBN: 9788418627149

Author
Cruz Picón, Pablo Emilio

Hernández Correa, Lady Jazmmin

Full text
http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/430
10.22352/SAUSTRAL202127007
Abstract
In the book entitled Pedagogy of common action (2021) by the pedagogue, teacher professor and Spanish writer Josep Puig, fundamental aspects of the socio-pedagogical field are identified: personal development, citizen training, social inequality, knowledge mercantileism, humanism, individualism, pathologies social, culture, cooperation, democratic community, reciprocity, social freedom, power relations, common action, among others. The author addresses these topics from a sociological, historical, anthropological, psychopedagogical and political perspective, adhering to a cultural perspective to understand feasible responses to issues such as: How has market competitiveness affected the educational field? generate a first solidarity approach to the subject? What is the social role of education? And what strategies should the school adopt to build citizenship?
 
En el libro titulado Pedagogía de la acción común (2021) del pedagogo, maestro catedrático y escritor español Josep Puig, se identifican aspectos fundamentales del ámbito socio pedagógico: desarrollo personal, formación ciudadana, desigualdad social, mercantilismo del conocimiento, humanismo, individualismo, patologías sociales, cultura, cooperación, comunidad democrática, reciprocidad, libertad social, relaciones de poder, acción común, entre otros. El autor aborda estos tópicos desde una perspectiva sociológica, histórica, antropológica, psicopedagógica y política, adherida a una perspectiva cultural para comprender factibles respuestas a los asuntos tales como: ¿De qué manera las competividades de mercado ha afectado al ámbito educativo?, ¿cómo generar un primer acercamiento solidario al sujeto?, ¿cuál es el rol social de la educación? y ¿qué estrategias debe asumir la escuela para construir ciudadanía?
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB