dc.creator | Cruz Picón, Pablo Emilio | |
dc.creator | Hernández Correa, Lady Jazmmin | |
dc.date | 2022-01-08 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-22T14:31:52Z | |
dc.date.available | 2022-11-22T14:31:52Z | |
dc.identifier | http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/430 | |
dc.identifier | 10.22352/SAUSTRAL202127007 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/216025 | |
dc.description | In the book entitled Pedagogy of common action (2021) by the pedagogue, teacher professor and Spanish writer Josep Puig, fundamental aspects of the socio-pedagogical field are identified: personal development, citizen training, social inequality, knowledge mercantileism, humanism, individualism, pathologies social, culture, cooperation, democratic community, reciprocity, social freedom, power relations, common action, among others. The author addresses these topics from a sociological, historical, anthropological, psychopedagogical and political perspective, adhering to a cultural perspective to understand feasible responses to issues such as: How has market competitiveness affected the educational field? generate a first solidarity approach to the subject? What is the social role of education? And what strategies should the school adopt to build citizenship? | en-US |
dc.description | En el libro titulado Pedagogía de la acción común (2021) del pedagogo, maestro catedrático y escritor español Josep Puig, se identifican aspectos fundamentales del ámbito socio pedagógico: desarrollo personal, formación ciudadana, desigualdad social, mercantilismo del conocimiento, humanismo, individualismo, patologías sociales, cultura, cooperación, comunidad democrática, reciprocidad, libertad social, relaciones de poder, acción común, entre otros. El autor aborda estos tópicos desde una perspectiva sociológica, histórica, antropológica, psicopedagógica y política, adherida a una perspectiva cultural para comprender factibles respuestas a los asuntos tales como: ¿De qué manera las competividades de mercado ha afectado al ámbito educativo?, ¿cómo generar un primer acercamiento solidario al sujeto?, ¿cuál es el rol social de la educación? y ¿qué estrategias debe asumir la escuela para construir ciudadanía? | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Educación y Ciencias Sociales de la Universidad de Magallanes | es-ES |
dc.relation | http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/430/165 | |
dc.rights | Derechos de autor 2022 Pablo Emilio Cruz Picón, Lady Jazmmin Hernández Correa | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | es-ES |
dc.source | Journal Shopia Austral; Vol. 27 (2021) | en-US |
dc.source | Revista Sophia Austral; Vol. 27 (2021) | es-ES |
dc.source | 0719-5605 | |
dc.subject | pedagogía | es-ES |
dc.subject | acción común | es-ES |
dc.title | Pedagogía de la acción común : JOSEP MARÍA PUIG Editorial Graó, Barcelona, 2021, 170 páginas. ISBN: 9788418627149 | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |