• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Playa Ancha
  • Revista Faro
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Playa Ancha
  • Revista Faro
  • View Item

El Mall Plaza: su página web y arquitectura como espacios de fantasma

Author
Venegas Ahumada, Cristian

Full text
https://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/684
Abstract
The aim of the research is to describe the architecture and the webpage of The Mall Plaza, seeing them as structured spaces made of fantasy and the ideological fantasy of a subject within the consumption sociology. There is an assignment to the theory of psychoanalysis from Jacques Lacan and the contribution of Slavoj �i�ek. Methodology is based on a structural-hermaneutical analysis of discourse. The corpus includes 13 photos and two discourses taken from its webpage. As conclusion, the architecture and the Webpage of the Mall Plaza are spaces given for a Capitalist Discourse that promotes a position of desire in the subject, which a fantasy structures a �reality of the virtual� for an iconofagic consumer which consumes the webpage and/or the architecture of the mall as a effect of ideological fantasy and where the freedom of consumption means slavery of enjoyment.
 
El objetivo de la investigación es describir la arquitectura y la página web del Mall Plaza como espacios estructurados por el fantasma y la fantasía ideológica de un sujeto en la sociedad de consumo. Existe una adscripción a la teoría psicoanalítica de Jacques Lacan y los aportes de Slavoj �i�ek. La metodología se basa en un análisis de discurso estructural hermenéutico. El corpus contiene 13 fotografías y dos discursos tomados desde su página web. Como conclusión, la arquitectura y la página web del Mall Plaza son espacios para un Discurso Capitalista que promueve una posición de deseo en el sujeto, cuyo fantasma estructura una �realidad de lo virtual� para un/a consumidor/a iconofágico/a que se consume en el espacio web y/o arquitectónico del mall como efecto de la fantasía ideológica, donde la libertad de consumo es esclavitud al goce
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB