Show simple item record

dc.creatorMardonez Leiva, Marjorie
dc.date2022-08-03
dc.date.accessioned2022-12-05T14:51:35Z
dc.date.available2022-12-05T14:51:35Z
dc.identifierhttps://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/692
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/218155
dc.descriptionThe changes in the Information Centers are primarily related to three axes: users, reading and support. Such changes, contrary to what one might think a priori, do not alter the structure of information centers, keeping intact the interaction between the user and the document. Added to this, it is important to consider the social role of the library, which responds to a self-imposed mission of the State, reaffirmed by international agreements and declarations.en-US
dc.descriptionLos cambios provocados en los Centros de Información se relacionan principalmente con tres ejes: los usuarios, la lectura y el soporte. Dichos cambios, contrario a lo que se podría pensar a priori, no alteran la estructura de los centros de información, manteniendo intacta la interacción entre el usuario y el documento. Sumado a ello, es importante considerar el rol social de la biblioteca, el cual responde a una misión autoimpuesta por el Estado, reafirmado en acuerdos y declaraciones internacionales.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Playa Ancha, Valparaíso, Chilees-ES
dc.relationhttps://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/692/835
dc.sourceRevista F@ro; Vol. 1 No. 13 (2011): F@ro 13en-US
dc.sourceRevista F@ro; Vol. 1 Núm. 13 (2011): F@ro 13es-ES
dc.source0718-4018
dc.source0718-2023
dc.titleLa naturaleza social de los centros de información: quien adelante no mira, atrás se quedaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record