Show simple item record

dc.creatorCruzado Rodríguez, Ángeles
dc.date2022-08-04
dc.date.accessioned2022-12-05T14:51:40Z
dc.date.available2022-12-05T14:51:40Z
dc.identifierhttps://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/729
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/218188
dc.descriptionIn all societies it exists a hierarchy between spaces belonging to men and to women, so that the former use to be identified with the most prestigious and socially appreciated activities, which are carried out in public space. Feminine activities, since they are developed in private space, are scarcely appreciated, since they are invisible to many people. Cinema, advertising and television use to show men in open spaces or in "hard" and "manly" places, while the supposedly female spaces use to seem delicate and frivolous. In this way, we perceive the idea that men are socially more important than women, and even when the latter acquire some prominence, they seem to imitate male attitudes.en-US
dc.descriptionEn todas las sociedades se produce una jerarquización entre los espacios que se adjudican a hombres y mujeres, de modo que a los primeros corresponden de manera recurrente las actividades más prestigiosas y valoradas socialmente, que son las que se realizan en el espacio público. Las actividades femeninas, al desarrollarse en el espacio privado, apenas son valoradas, porque resultan invisibles para la mayor parte de la sociedad. El cine, como la publicidad y la televisión, suele presentar a hombres en espacios abiertos, o en lugares "duros" y "viriles", frente a la delicadeza y frivolidad de los espacios considerados femeninos. Se nos transmite así que la importancia social del hombre es mayor, e incluso cuando las mujeres alcanzan un cierto protagonismo, parecen imitar las actitudes masculinas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Playa Ancha, Valparaíso, Chilees-ES
dc.relationhttps://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/729/868
dc.sourceRevista F@ro; Vol. 2 No. 10 (2009): F@ro 10en-US
dc.sourceRevista F@ro; Vol. 2 Núm. 10 (2009): F@ro 10es-ES
dc.source0718-4018
dc.source0718-2023
dc.title¿Dónde sitúa el cine a hombres y mujeres?: La construcción social de las identidades en la gran pantalla.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record