Show simple item record

dc.creatorWajnman, Solange
dc.creatorFajolli Navarro, Elisa
dc.date2022-08-04
dc.date.accessioned2022-12-05T14:51:41Z
dc.date.available2022-12-05T14:51:41Z
dc.identifierhttps://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/733
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/218192
dc.descriptionThis article presents the discussion media process based in subject of "audiovisual costume". It shows the exclusivity of television costume as soon as constructor of this process which offers visual models and aesthetic experimentation to a great mass of telespectators. It analyses the Moroccan culture dissemination to Brazilian public based in the costume publications of telenovela "O Clone".en-US
dc.descriptionEste artículo propone la discusión del proceso de mediatización desde el punto de vista del traje audiovisual. Trabaja la especificidad del figurín de la televisión como configurador de este proceso, una vez que ofrece modelos de visualidad y experimentación estética para una amplia masa de telespectadores. Examina la diseminación de la cultura marroquí para el público brasileño, a partir de la transmisión del traje de la teleserie "O Clone" (El Clon).es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Playa Ancha, Valparaíso, Chilees-ES
dc.relationhttps://www.revistafaro.cl/index.php/Faro/article/view/733/872
dc.sourceRevista F@ro; Vol. 2 No. 10 (2009): F@ro 10en-US
dc.sourceRevista F@ro; Vol. 2 Núm. 10 (2009): F@ro 10es-ES
dc.source0718-4018
dc.source0718-2023
dc.titleLa Mediatización del Figurín: estudio del traje audiovisual de la teleserie El Clones-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record