• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Terapia Ocupacional
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Terapia Ocupacional
  • View Item

Volition in hospitalized pregnant women at high obstetric risk against prenatal stimulation

Volición en gestantes hospitalizadas en alto riesgo obstétrico frente a la estimulación prenatal

Author
Devia, Stephanie

Ordoñez, Andrea

Full text
https://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/57263
Abstract
Introduction: Volition is the motivation for “doing” arises from internal characteristics and the external environment where the individual is, can be affected in situations of change, impacting on the performance and adaptation of the person to the new context. Objective: To characterize the volition of a group of pregnant women at high obstetric risk in front of an educational activity of prenatal stimulation. Materials and Methods: Observational, descriptive, cross-sectional study with 40 pregnant women. For the collection of information, the Volitive Questionnaire V / Q was used, the data were analyzed through Stata 13, expressed in measures of central tendency, dispersion, absolute and relative frequencies. Results: The pregnant women are in an initial state of exploration, reason why motivation was evidenced when participating in the teaching of prenatal stimulation. Conclusion: The teaching of prenatal stimulation is a significant activity that promotes component volition in high-risk hospitalized pregnant women, allows hospitalization to be experienced in a different way, counteracting the clinical symptomatology that is suffered.
 
Introducción: La volición es la motivación por “el hacer” surge de las características internas y del ambiente externo donde se encuentre el individuo, esta puede verse afectada frente a situaciones de cambio, repercutiendo en el desempeño y la adaptación de la persona al nuevo contexto. Objetivo: Caracterizar la volición de un grupo de gestantes en alto riesgo obstétrico frente a una actividad educativa de estimulación prenatal. Materiales y Métodos: Estudio observacional, descriptivo, transversal con 40 gestantes. Para la recolección de información se utilizó el Cuestionario Volitivo V/Q, los datos fueron analizados a través de Stata 13, expresados en medidas de tendencia central, dispersión, frecuencias absolutas y relativas. Resultados: Las gestantes están en un estado inicial de exploración, por lo que se evidenció motivación al participar de la enseñanza de estimulación prenatal. Conclusión: La enseñanza de estimulación prenatal es una actividad significativa que promueve la volición en gestantes hospitalizadas de alto riesgo, permite vivenciar la hospitalización de una forma distinta contrarrestando la sintomatología clínica que se padece.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB