• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item

Radio content by other platforms. An analysis of the distribution and communication strategies of content on social networks and platforms by different radio producers in Argentina (2019-2020)

El contenido radiofónico por otros medios. Estrategias de distribución y comunicación en redes de actores radiofónicos argentinos (2019-2020)

Author
Espada, Agustín

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/66863
10.5354/0719-1529.2022.66863
Abstract
Multi-platform radio incorporates new channels of communication and contact with its audiences within its artistic and commercial universe: streaming such as Spotify, YouTube, and radio aggregators, combined with social media. This article analyzes the decision-making process of radio stations (online and hertzian) to manage their services of streaming, external to their own channels. Particularly, the study compares 30 stations, located in four Argentine cities. We conducted a content analysis and semi-structured interviews with key sources. We suggest how to classify such multiplatform strategies. The most important broadcasters conceived these platforms as tools for competitive but not complementary purposes. Digital media appear as an extension of radio stations’ lives and narratives. Consequently, both informative and advertising strategies are the ones radio stations deployed the most. 
 
La radio multiplataforma incorpora a su universo artístico y comercial nuevos canales de comunicación y contacto con sus audiencias: plataformas de distribución audiovisual como Spotify, YouTube y agregadores radiofónicos, en combinación con redes sociales digitales. Este artículo analiza las decisiones que toman las radios (online y hertzianas) para gestionar las plataformas externas a los canales propios. En particular, compara 30 emisoras, en cuatro ciudades argentinas, a través de un análisis de contenidos y entrevistas semiestructuradas y propone una clasificación de estas estrategias multiplataformas. Estas plataformas de distribución de contenidos son concebidas como espacios de competencia y no de complementación por parte de las emisoras más importantes. Las redes sociales aparecen como una faceta de extensión de la vida y la narrativa de las emisoras, por lo que las estrategias informativas y promocionales son las más utilizadas. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB