Show simple item record

EL APRENDIZAJE DEL LENGUAJE ESCRITO Y LAS CIENCIAS DE LA LECTURA.

dc.creatorBravo Valdivieso, Luis
dc.date2016-03-20
dc.date.accessioned2023-01-09T03:12:01Z
dc.date.available2023-01-09T03:12:01Z
dc.identifierhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/60
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/219539
dc.descriptionThe aim of this article is to review the researches on Reading Sciences from the point of view of the Cognitive Psychology and the Neurosciences of Education. The researches in Educational psychology, Cognitive psychology and the Neurosciences of the Education have showed the brain processes acting during the learning of the written language and the origins of dyslexia. Pyschopedagogical interventions on phonological awareness in the teaching of reading have aided dyslexic children to map letters into sounds and reading and have rewired some areas of the brain.en-US
dc.descriptionEste artículo hace una revisión de las Ciencias de la Lectura desde el punto de vista de la Psicología Cognitiva y de las Neurociencias de la Educación. La integración de las investigaciones entre la psicología cognitiva, la psicopedagogía y las neurociencias han dado a conocer los procesos cerebrales que suceden durante el aprendizaje del lenguaje escrito y han mostrado las deficiencias que se producen en las dislexias. Las intervenciones fonológicas en la enseñanza de la lectura han favorecido el aprendizaje lector y producido una reorganización de algunas áreas cerebrales en niños de seis a nueve años.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Tarapacáes-ES
dc.relationhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/60/175
dc.rightsDerechos de autor 2019 LÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicologíaes-ES
dc.sourceLÍMITE Interdisciplinary Journal of Philosophy & Psychology; Vol 11 No 36 (2016)en-US
dc.sourceLÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología; Vol. 11 Núm. 36 (2016)es-ES
dc.source0718-5065
dc.source0718-1361
dc.titleLEARNING WRITTEN LANGUAGE AND SCIENCES OF READING.en-US
dc.titleEL APRENDIZAJE DEL LENGUAJE ESCRITO Y LAS CIENCIAS DE LA LECTURA.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetexten-US
dc.typetextoes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record