Show simple item record

Music training and his work in the classroom, follow-up investigation of titled entry court initial teacher training 2007 (fid 2007) of the Music Department of the Metropolitan University of Education Sciences.

dc.creatorChávez Cancino, Freddy
dc.creatorGarat Ly, Gissel
dc.creatorSepúlveda Silva, Patricio
dc.date2017-06-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:20Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:20Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/57
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/219987
dc.descriptionPara evidenciar su vinculación con el medio laboral y su posterior inserción laboral, los estudios de seguimiento de titulados se han transformado en una herramienta clave que poseen las instituciones de educación superior. Esta vinculación se ha comprendido como un signo de rendición de cuentas que no ha tenido una revisión profunda en su fuero ideológico.Junto con proponer una nueva línea de investigación en la formación de profesores de música de nuestro país, este estudio propone un modelo de mayor amplitud. Posee ámbitos que podrían configurar una rendición de cuentas con respecto al titulado y la formación recibida, como también, consideraciones formativas y sociales previas a su paso por el Departamento Música de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación.El presente artículo pretende socializar el estado actual de la investigación en educación musical en el Departamento de Música (DEMUS) de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (UMCE) y aquellos aspectos relevantes que resultaron de la consulta a la cohorte de ingreso año 2007. Se focaliza en la valoración que los estudiantes otorgan a la formación musical obtenida y su quehacer en el aula.es-ES
dc.descriptionThe follow-up studies of graduates have become a key tool for institutions of higher education to evidence of linkage to the workplace where their graduates are inserted. This linkage is understood as a form of accountability of its formative action against the community, to our knowledge, has not had a major overhaul in its ideological jurisdiction.Along with proposing a new line of research in training music teachers of our country, the study of tracking graduates, proposes a model of greater amplitude. It has areas that could set up an accountability regarding titled and training received, as well as, training and social considerations prior to its passing by the Music Department Metropolitan University of Educational Sciences.This study aims to socialize the current state of research in music education at the Department of Music (DEMUS) of the Metropolitan University of Educational Sciences (UMCE) and those relevant aspects that emerged from the consultation to the years 2007 cohort entry.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/57/55
dc.rightsDerechos de autor 2017 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2017); 126-153en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2017); 126-153es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectaccreditationen-US
dc.subjectresearchen-US
dc.subjectmusical formationen-US
dc.subjectacreditaciónes-ES
dc.subjectinvestigaciónes-ES
dc.subjectformación musicales-ES
dc.titleFormación musical y su quehacer en el aula, investigación de seguimiento de titulados cohorte de ingreso formación inicial docente 2007 (fid 2007) del departamento de Música de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación.es-ES
dc.titleMusic training and his work in the classroom, follow-up investigation of titled entry court initial teacher training 2007 (fid 2007) of the Music Department of the Metropolitan University of Education Sciences.en-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record