Profecía Musical: Marco histórico de creación y recepción de la séptima sinfonía “Leningrado” de Dmitri Dmitrievich Shostakovich
Musical prophecy: Historical framework for creation and reception of the seventh symphony "Leningrado" of Dmitri Dmitrievich Shostakovich
Author
García Gómez , Arturo
Abstract
Con la invasión alemana a la Unión Soviética en la Segunda Guerra Mundial, el compositor soviético Dimitri Dmitrievich Shostakovich inicia un nuevo proyecto de composición que se consolidaría como su Sinfonía Nº 7 en Do mayor ?p. 60, llamada “Sinfonía Leningrado”; obra trágica y tormentosa dedicada a su ciudad natal, y cuyo marco histórico de creación y recepción no tiene parangón en la historia universal de la música. Whit the German invasion to the Soviet Union in the Second World War, the soviet composer Dmitry Shostakovich began a new composition’s project which will consolidated as the Seventh Symphony in C major op. 60, called “The Leningrad Symphony”. The story of creation and reception of this tragic and stormy work, dedicated to his native city, has not paragon in the universal history of music.