Show simple item record

dc.creatorGonzález Catalán, Luis
dc.date2015-06-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:22Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:22Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/87
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/220017
dc.descriptionThis paper deepens into the research of the speculations dealing with the last work Bach attempted to publish: The ensemble of fourteen fugues, individually called Contrapunctus, plus an appendix of four Canons of increasing complexity. There was distortion in the title of the work known today as Die Kunst der Fuge, or The Art of the Fugue. Many myths surround this work because of the style of impression called partitura, its state of apparent incompleteness, and the fact that the old master would have dictated the chorale “Before Thy Throne” in his deathbed.en-US
dc.descriptionEste estudio profundiza especulaciones en torno a la última obra que Juan Sebastián Bach intentó publicar, un conjunto de catorce fugas que él denominó individualmente Contrapunctus, y un apéndice de cuatro cánones de creciente complejidad. El título de la obra llegó distorsionado a nuestros días como Die Kunst der Fuge (El Arte de la Fuga). En torno a la obra surgieron muchos mitos a causa de la forma de impresión (en partitura), a su estado de aparente in-completitud, y en cuanto a que el anciano maestro habría dictado en su lecho de muerte el coral “Ante tu trono, Señor, comparezco”.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/87/94
dc.rightsDerechos de autor 2015 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2015); 58-68en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2015); 58-68es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectcontrapunctusen-US
dc.subjectmusical and numerical symbolism (B-A-C-H and number 14)en-US
dc.subjectcanonsen-US
dc.subjectcontrapunctuses-ES
dc.subjectsimbología numérico-musical y alfabético musical (B-A-C-H y número 14)es-ES
dc.subjectcánoneses-ES
dc.titleEl arte de la fuga de Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record