Show simple item record

dc.creatorDelgado, Hernán
dc.creatorÁlvarez, Eduard
dc.date2015-06-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:23Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:23Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/98
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/220028
dc.descriptionDespite the increase in journal articles on the relationship between music and history,  they are not yet sufficient. This work aims to create a new approach, something more concrete and synthetic, to what has been, in the contingent and contemporary practice this relationship. In this case, referring to local history, specific community that has developed in conjunction with jazz performers and the value that the latter have infused in the city of Osorno, leading to this musical style to various strata, both as social and different ages, producing a few times mainstreaming view such a long and uninterrupted time. Evidently, jazz osornino (if such it could be called free) responded and responds to political and social situations, of course, are no strangers to the jazz movement and at the same time, they have “cured” during the passage of time. If jazz was a revolution, it would be starting to invoke Fernand Braudel to observe changes that caused this new style of music in society-why not say worldwide.en-US
dc.descriptionA pesar del aumento de artículos en revistas especializadas sobre la relación entre la música y la historia, aún no son suficientes. Con este trabajo se  pretende generar un nuevo acercamiento, algo más concreto y sintético, a lo que ha sido, en la práctica contingente y contemporánea, esta relación; en este caso, haciendo alusión a la historia local, específicamente comunal, que ha desarrollado el jazz en conjunción con sus intérpretes y el valor que estos últimos han infundido en la ciudad de Osorno, llevando a este estilo musical a diversos estratos, tanto etáreos como sociales, produciendo una transversalidad pocas veces vista en un tiempo tan prolongado e ininterrumpido. Evidentemente, el jazz osornino (si así se le pudiese denominar  libremente) respondió y responde a coyunturas político-sociales que, por supuesto, no son ajenas al movimiento jazzístico y que, al mismo tiempo, lo han “curado” durante el paso del tiempo. Si el jazz fuera una revolución, se estaría empezando a invocar a Fernand Braudel para observar los cambios coyunturales que provocó ese nuevo estilo de música en la sociedad -por qué no decirlo- a nivel mundial.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/98/95
dc.rightsDerechos de autor 2015 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2015); 70-82en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2015); 70-82es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectjazzen-US
dc.subjecthistoryen-US
dc.subjectOsornoen-US
dc.subjectSouth Side Jazz Banden-US
dc.subjectsocietyen-US
dc.subjectjazzes-ES
dc.subjecthistoriaes-ES
dc.subjectOsornoes-ES
dc.subjectSouth Side Jazz Bandes-ES
dc.subjectsociedades-ES
dc.titleHistoria del Jazz en Osorno: El Jazz como instrumento sociales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record