Show simple item record

dc.creatorLavanchy, Carmen
dc.date2015-06-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:23Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:23Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/99
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/220029
dc.descriptionIn this article the autor shares a series of personal experiencies regarding different people´s musical discoveries inside and outside the classroom. A call is made to be always alert and watchful in order to understand how each person connects with music; what discoveries are made, what the reactions are ; how participatation takes place and how these experiences and knowledges are explained. She shares some of here teaching stategies and experiences and proposes to face the problems that arise as a a source of new oportunities. The invitation is to aim at a vital music education ,centered on music making and reflection and conceiving music as a unique way of knowing, thinking and feeling of the human race.en-US
dc.descriptionEn este artículo se comparte una serie de experiencias personales con respecto al descubrimiento y despertar musical de diferentes personas tanto dentro como fuera del aula. Se hace un llamado a estar siempre atento al otro para entender cómo se relaciona con la música; qué descubre, cómo reacciona, cómo participa de ella y cómo la explica. Se comparten algunas estrategias didácticas y también se propone enfrentar los problemas que surjan como potencial de nuevas oportunidades. La invitación es a lograr una educación musical vital, centrada en el hacer y la reflexión musical y concibiendo la música como un modo único de saber, pensar y sentir del ser humano.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/99/96
dc.rightsDerechos de autor 2015 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2015); 84-99en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2015); 84-99es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjecteducación musicales-ES
dc.subjectexperiencias significativases-ES
dc.subjectdescubrimiento musicales-ES
dc.subjectimaginación musicales-ES
dc.subjectcreatividades-ES
dc.subjectmusic educationen-US
dc.subjectmeaningful experiencesen-US
dc.subjectmusical discoveryen-US
dc.subjectmusical imaginationen-US
dc.subjectcreativityen-US
dc.titleDel ocho al infinito : Reflexiones en torno a experiencias musicales marcadorases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record