Análisis de la implementación de contenidos disciplinares en un currículum universitario en educación musical
Author
Trejo León, Rosalía
Abstract
This work intends to demonstrate the characteristics of the disciplinary content implemented in the university curriculum for musical education. The results presented are derived from a case study conducted in the Department of Music at the University of Veracruz, Mexico (2009). The data collection was conducted through semi-structured interviews with teachers and students that experienced this curriculum. The theoretical basis utilizes the concepts of authors such as Stenhouse, Sacristán, Poster. The research offers insights into teacher training in music education, systematizing continuous assessment parameters. Este trabajo tiene como finalidad mostrar las características de los contenidos disciplinares implementados dentro de un currículum universitario en educación musical. Los resultados presentados se derivan de un estudio de caso realizado en la Facultad de Música de la Universidad Veracruzana, México (2009). La recolección de datos fue a través de entrevistas semi-estructuradas a profesores y alumnos que vivieron este currículo. En el referencial teórico se toman en cuenta conceptos de autores como Stenhouse, Sacristán, Poster. La investigación ofrece reflexiones sobre la formación de profesorado en educación musical sistematizando parámetros de evaluación continua.