Show simple item record

dc.creatorGarcía Gómez , Arturo
dc.date2011-12-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:36Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:36Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/154
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/220082
dc.descriptionBetween the 19th and 20th centuries the Russian art was characterized for the mysticism and the religious-aesthetic utopia, under the ideas of writers like Nicolay Gogol, or Fodor Dostoevsky, the same as under the philosophy of Vladimir Solovev, Nicolay Berdyaev, and Pavel Florensky. This period of the  Russian culture was named metaphorically like The Silver Century.In the musical theory, The Silver Century was particularly revealed in the musical aesthetics of Konstantin R. Eiges, pianist and composer. His aesthetic, that proposes the spiritual liberation and ascesis by the art, emerge from the Russian mystic philosophy in combination with the German philosophy of Arthur Schopenhauer.en-US
dc.descriptionHacia el final del siglo XIX e inicio del XX, el arte ruso se caracterizó por el misticismo y la utopía religioso-estética, basada en las ideas de escritores como Nikolaj Gogol, o Fedor Dostoevskij, así como en las concepciones filosóficas de Vladimir Solov’ev, Nikolaj Berdjaev, y Pavel Florenskij. Este contradictorio periodo de la cultura rusa, reflejado en la obra de compositores, pintores y poetas simbolistas, metafóricamente ha sido calificado como El siglo de plata [??????????? ???] de la cultura rusa.En la teoría musical, El siglo de plata se reveló particularmente en la estética musical del pianista y compositor Konstantin R. Eiges, cuya obra presentamos en la segunda parte de este artículo. Su estética, que plantea la liberación y la ascesis espiritual a través del arte, surge de la filosofía rusa místico-religiosa, así como de la filosofía alemana de Arthur Schopenhauer.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/154/153
dc.rightsDerechos de autor 2011 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 2 (2011); 92-106en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 2 (2011); 92-106es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjecthistoriaes-ES
dc.subjectestéticaes-ES
dc.subjectsimbolismoes-ES
dc.subjectmúsicaes-ES
dc.subjecthistoryen-US
dc.subjectaestheticsen-US
dc.subjectsymbolismen-US
dc.subjectmusicen-US
dc.titleLa música, una vivencia místicaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record