• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Neuma: Revista de Música y Docencia Musical
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Neuma: Revista de Música y Docencia Musical
  • View Item

La enseñanza de las tic en la formación del profesorado de música: Un ejemplo en la Universidad de Playa Ancha

The teaching of ict in the training of music teachers: An example at the university of Playa Ancha

Author
Montes Anguita, Rodrigo

Jaroba Petruccelli, Omar

Ibarra Gallardo, Diana

Martínez Inostroza, Max

Full text
https://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/211
Abstract
El presente estudio está centrado en la Universidad de Playa Ancha, en el cual se analizan dimensiones de pertinencia y articulación que refieren a la utilización de TICs y tecnologías digitales en el currículo de la carrera pedagogía en Educación Musical. Mediante un estudio de caso basado en análisis documental descriptivo, analítico y crítico, se expone que la insuficiencia de las TICs puede deberse a que estas son abordadas desde una sola asignatura, prescindiendo de una integración y planificación transversal en la didáctica asociada al currículo. A partir de estos hallazgos, se plantea un Plan de Intervención curricular basado en objetivos de aprendizaje transversales, currículo por competencias y modelo TPACK.
 
This study is focused on the University of Playa Ancha, in which dimensions of relevance and articulation are analyzed that refer to the use of ICT and digital technologies in the curriculum of the pedagogy in Music Education career. Through a case study based on descriptive, analytical and critical documentary analysis, he exposes that the insufficiency of ICT could be explained because these are approached from a single subject, regardless of integration and transversal planning in the didactics associated with the curriculum. Based on these findings, a curricular Intervention Plan based on transversal learning objectives, a competency curriculum and the TPACK model is proposed.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB