• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Educación Física Chile
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Educación Física Chile
  • View Item

RELIABILITY OF THE TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION OF THE COLLEGE ON THE PART OF THE STUDENTS OF PHYSICAL EDUCATION OF THE USEK OF CHILE

Confiabilidad de los docentes de educación física del colegio por parte de los estudiantes de educación física de la USEK de Chile

Author
Flores Ferro, Elizabeth

Hadweh Briceño, Marcelo

Aravena Garrido, Cristian

Maureira Cid, Fernando

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/refc/article/view/2062
Abstract
There investigated perception of the reliability of 102 student of the degree of pedagogy physical education whit regard to your teachers of the same discipline of the school. It was adapted and valid test of reliability proposed by Yañez, Perez, Yañez (2005) finding good indices of reliability and validity. The theory suggests that the reliability of the students toward teachers is constituted mainly by competition, kindness and integrity. However, in this study found a fourth factor: respect. The results show that difference exist in three dimensions, where the university student of fourth year considerer his less competent, benevolent and complete teachers that the student of first year. In addition, the students perceive more complete the docent of the feminine genre. The results assume to the years of career education and age of the polled ones.
 
Se investigó la percepción de la confiabilidad de 102 estudiantes de la carrera de pedagogía en educación física sobre sus profesores de la misma especialidad en la enseñanza secundaria. Se adaptó y validó el test de confiabilidad propuesto por Yáñez, Pérez, Yáñez (2005) encontrando buenos índices de confiabilidad y validez. La teoría plantea que la confiabilidad de los estudiantes hacia los docentes se constituye principalmente por la competencia, benevolencia e integridad. Sin embargo, en este estudio se encontró un cuarto factor: el respeto. Los resultados muestran que existen diferencias en las tres dimensiones, donde los estudiantes universitarios de cuarto año consideran a sus profesores menos competentes, benevolentes e íntegros que los estudiantes de primer año. Además, los estudiantes perciben más íntegros a las docentes del género femenino. Los resultados se atribuyen a los años de formación académica y edad de los encuestados.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB