The contribution of educational psychology to the proposals of economic education: key issues
El aporte de la psicología educacional a las propuestas de educación económica: los temas claves
dc.creator | Denegri, Marianela | |
dc.creator | Gempp, René | |
dc.creator | Valle, Carlos del | |
dc.creator | Etchebarne, Soledad | |
dc.creator | González, Yessica | |
dc.date | 2006-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T13:43:44Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T13:43:44Z | |
dc.identifier | https://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/18398 | |
dc.identifier | 10.5354/0719-0581.2006.18398 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/222159 | |
dc.description | In a highly complex social and cultural scenery, understanding of economics has turned out to be a basic need for social adaptation and the practice of citizenship. The present work is a review of the state of the art in research on the understanding of economics with special emphasis on Latin-American and national studies. It also questions the current role of education in the involvement of a suitable economic literacy in the school, presenting the program "Me and economics" as a response from an educational psychology standpoint to the cue issues for and economic education. | en-US |
dc.description | En un escenario social y cultural altamente complejo, la comprensión de la economía se ha convertido en una necesidad básica de adaptación social y de ejercicio de ciudadanía. En este trabajo se analiza el estado del arte en la investigación de la comprensión de la economía, con especial énfasis en los estudios latinoamericanos y nacionales. Se cuestiona también el papel actual de la educación en la implementación de una adecuada alfabetización económica en la escuela, presentando el programa "Yo y la economía" como una respuesta desde la psicología educacional a los temas claves para la educación económica. | es-ES |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Ciencias Sociales | es-ES |
dc.source | Revista de Psicología; Vol. 15 Núm. 2 (2006); Pág. 77-94 | es-ES |
dc.source | 0719-0581 | |
dc.source | 0716-8039 | |
dc.subject | Economic literacy | en-US |
dc.subject | development of economic thought | en-US |
dc.subject | economic education | en-US |
dc.subject | Alfabetización económica | es-ES |
dc.subject | desarrollo del pensamiento económico | es-ES |
dc.subject | educación económica | es-ES |
dc.title | The contribution of educational psychology to the proposals of economic education: key issues | en-US |
dc.title | El aporte de la psicología educacional a las propuestas de educación económica: los temas claves | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Psicología
[0-9]{4}