Show simple item record

dc.creatorFleisner, Paula
dc.date2022-12-30
dc.date.accessioned2023-03-06T15:37:24Z
dc.date.available2023-03-06T15:37:24Z
dc.identifierhttps://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/49329
dc.identifier10.7764/Aisth.72.11
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/222575
dc.descriptionThis article aims to contribute to the elaboration of a posthuman materialist cosmo-aesthetics. Such a cosmoaesthetics would allow, on the one hand, to think about the agency inherent to the matter involved in works of art outside artist/form – material/formed logic; and on the other, would permit to experiment with non-anthropocentric options for imagination and perception. The general guidelines of this proposal are presented from a relationship with the concept of “cosmopolitical proposal” and it’s evaluated the specific provision of art in the current context of the collapse of the space-time scales. Finally, it presents an analysis of the Argentine artist Claudia Fontes’ series of small statuettes Foreigners and the Proposal for the High Line Plinth (which involved the production of the same type of figures but 6 meters high), from a relational ontological perspective and to think the political dimension involved in the more-than-human diplomacy that they propose.en-US
dc.descriptionEste artículo se propone contribuir a la elaboración de una cosmoestética materialista posthumana que permita, por un lado, pensar la agencialidad propia de la materia involucrada en las obras de arte por fuera de la lógica artista/forma –material/formado; y por el otro, experimentar con opciones no antropocentradas para la imaginación y la percepción. Se presentan los lineamientos generales de una tal propuesta a partir de una relación con el concepto cosmopolítica y se plantea la prestación del arte en el contexto actual de descalabro de las escalas espacio-temporales. Finalmente, se analizan la serie de pequeñas estatuillas Foreigners y el Proposal for the High Line Plinth, que implicaba la producción de ese mismo tipo de figuras, pero de 6 metros de alto, de la artista argentina Claudia Fontes, con el objetivo de pensar en ellas la perspectiva ontológica relacional y la dimensión política involucrada en la diplomacia más-que-humana que proponen.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttps://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/49329/45591
dc.rightsDerechos de autor 2022 Paula Fleisneres-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 72 (2022): Aisthesis 72; 201-215en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 72 (2022): Aisthesis 72; 201-215es-ES
dc.source0718-7181
dc.subjectExtranjeridades-ES
dc.subjectcosmoestéticaes-ES
dc.subjectdiplomaciaes-ES
dc.subjectForeigneren-US
dc.subjectCosmo-Aestheticsen-US
dc.subjectDiplomacyen-US
dc.titleCosmoestética del afuera. Extranjeridad poshumana en dos obras de Claudia Fonteses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record