• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Ciencias de la Actividad Física
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Ciencias de la Actividad Física
  • View Item

Cognitive emotional characterization o Physical Education Majors at the Catholic University of Maule

Caracterización cognitivo emocional de los estudiantes de la Carrera de Educación Física, de la Universidad Católica del Maule

Author
Abarca, Ingrid

Contreras, Roberto

Hormazábal, Bernarda

Olivera, Eduardo

Saavedra, Eugenio

Full text
https://revistacaf.ucm.cl/article/view/1038
Abstract
The present report is included in a basic descriptive irvestigation about the cognitive emotional characteristics of students who entered the university in march 2000 as Physical Education Majors at the Catholic University of Maule. It was developed through an exploration of psychological tests in the areas of Personality, Vocational Profile, Strategies and Styles of Learning that were applied to the students. The sample covered 61 students, males and females, from which 43 are men and 18 are women. The purpose of this study is to provide information to the Physical Education College, in respect to the characteristics of its students, so that academic methodologies could, eventually, be examined to generate better learning, as well as the dynamics of the organizational culture, climate of interpersonal relationships, strategic vision of the College, evaluating forms, and interventions in order to improve the scholarity developed by the Physical Education College of this university.
 
El presente reporte se enmarca dentro de una investigación básica, de carácter descriptivo, acerca de las características cognitivo emocionales de los alumnos del ingreso 2000 a la carrera de Pedagogía en Educación Física, de la Universidad católica del Maule. Se trabajó explorando, a través de pruebas psicológicas, las áreas de Personalidad, Perfil Vocacional, Estrategias y Estilos de Aprendizaje de los estudiantes. La muestra abarcó a 61 alumnos de arribos sexos; de los cuales (n - 43) son varones y (n - 18) damas. El propósito del estudio se orienta a proveer de insumos informacionales a la Escuela de Educación Física, en torno a las características de sus alumnos, de modo que, eventualmente, se puedan revisar las metodologías académicas para generar aprendizajes, la dimensión dinámica de la cultura organizacional, el clima de relaciones interpersonales, la visión estratégica de la Escuela, las formas de evaluación, y las intervenciones que tiendan a optimizar la actividad académica desarrollada por la Escuela de Educación Física de esta casa de estudios superiores.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB