Critical deconstruction of the indiscriminate use of administration and management categories in curricula that forms professionals in the field of Physical Education in South America
Deconstrucción crítica del uso indiscriminado de las categorías administración y gestión en currículos que forman los profesionales del campo de la Educación Física en Suramérica
Author
Trejos Cardona, Daniel Felipe
Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/703110.4067/S0718-07052022000300281
Abstract
Research advances associated with the master’s thesis are presented, whose objective is to recognize the meaning and scope of management/administration in some initial training curricula in the field of Physical Education in some South American universities. It is a multiple case study that resorts to the analysis of deconstructive discourse as suggested by the Derrida method and the use of the analysis tool ATLAS.ti. One of the most important conclusions has to do with the emergence of a selection of culture that goes beyond the traditional nomination of Sports Administration used in the curricula. Se presentan avances investigativos asociados a la tesis de maestría cuyo objetivo es reconocer sentidos y alcances de la gestión/administración en algunos currículos de formación inicial del campo de la Educación Física en algunas universidades suramericanas. Se trata de un estudio de caso múltiple que recurre al análisis de discurso deconstructivo como se sugiere desde la metódica derridiana y al uso de la herramienta de análisis ATLAS.ti. Una de las conclusiones más importantes tiene que ver con la emergencia de una selección de cultura que desborda la nominación tradicional de Administración Deportiva que se utilizan en los planes de estudio.