Show simple item record

RECONOCIMIENTO, IDENTIDADES Y PARTICIPACIÓN

dc.creatorPeña, Mónica
dc.creatorHerrera, Claudio
dc.creatorMoreno, Antonio
dc.date2022-10-04
dc.date.accessioned2023-05-09T16:02:02Z
dc.date.available2023-05-09T16:02:02Z
dc.identifierhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/263
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/225428
dc.descriptionThe following article analyzes through various authors of epistemology and philosophy, the concept of inclusion as a polysemic and problematic concept that has at least three conceptual knots: the recognition of the other as a basic nucleus, the identity diversity that must be assumed as continuous proliferation of differences and participation as a relational modality. The analysis is contextualized through Chilean educational public policies in the area of inclusion. It concludes with the importance of understanding that the concept is relational and dynamic, that must imply not only integrating the concept into public policies but necessarily designing with the presence of other new modes of relationship.en-US
dc.descriptionEl siguiente artículo analiza mediante diversos autores de la filosofía contemporánea, el concepto de inclusión como un concepto polisémico y problemático que tiene al menos tres nudos conceptuales: el reconocimiento del otro como núcleo básico, la diversidad identitaria que debe ser asumida como proliferación continua de diferencias y la participación como modalidad relacional. El análisis se realiza por medio del método de análisis documental de políticas públicas educacionales chilenas del área de la inclusión. Se concluye con la importancia de comprender que el concepto es relacional y dinámico, eso debe implicar no solo integrar el concepto a las políticas públicas sino necesariamente diseñar con presencia de otros los nuevos modos de relación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Tarapacáes-ES
dc.relationhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/263/239
dc.rightsDerechos de autor 2022 LÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicologíaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceLÍMITE Interdisciplinary Journal of Philosophy & Psychology; Vol 17 (2022): Publicación continua [PC]en-US
dc.sourceLÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología; Vol. 17 (2022): Publicación continua [PC]es-ES
dc.source0718-5065
dc.source0718-1361
dc.titleRECOGNITION, IDENTITIES AND PARTICIPATIONen-US
dc.titleRECONOCIMIENTO, IDENTIDADES Y PARTICIPACIÓNes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record