• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Paideia: Revista de Educación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Paideia: Revista de Educación
  • View Item

Motivations for entering teacher education: a systematic review of a choice

Motivaciones para ingresar a estudiar pedagogía: una revisión sistemática sobre la elección de carrera

Author
Bastías Bastías, Lady Sthefany

González Leiva, Karla

Full text
https://revistas.udec.cl/index.php/paideia/article/view/10212
10.29393/PA69-12MILK20012
Abstract
The decision to choose a university degree depends on multiple factors. Particularly, deciding to enter a teaching program, which involves a number of reasons influenced by beliefs, entry requirements and the status of the profession. In this context, this study aims to describe the motivations of prospective teachers to study pedagogy degrees. To do this, a review of academictexts published between 2010 and 2021 was carried out in the EBSCO host databases, which contain the concepts in both English and Spanish: “teacher”, “career choice” and “education”. The results of this study indicate that there is a predominance of research with a quantitative approach, where the most used technique is the questionnaire and scales, while in second place is the semi-structured interview. Finally, the study concludes that there is a generalized use of a theoretical framework from the psychology of self-determination and the expectancy-value theory in research. On the other hand, there is a tendency to use descriptive and preferably exploratory research designs and little use of longitudinal studies.
 
La decisión de escoger una carrera universitaria depende de múltiples factores. En particular, decidir ingresar a estudiar una carrera de pedagogía conlleva una serie de motivos influenciados por creencias, requisitos en el acceso y estatus de la profesión. Este estudio tiene por objetivo describir las motivaciones que poseen los futuros profesores(as) para estudiar carreras de pedagogía. Para ello se efectuó u na búsqueda de textos académicos publicados entre los años 2010 y 2021 presentes en las bases de d atos EBSCO host, que contengan los conceptos tanto en inglés como en español: “teacher”, “career choice” y “education”. Los resultados de este estudio señalan que existe un predominio de investigaciones con enfoquecuantitativo, donde la técnica más utilizada es el cuestionario y las escalas;  mientras que en segundo lugar se utiliza la entrevista semiestructurada.Finalmente, el estudio concluye que existe un uso generalizado de un marco teórico, proveniente de la psicología de la  autodeterminación, y la teoría expectativa-valor en las investigaciones. Por otro lado, existe una tendencia en el uso de diseños de investigación descriptivos y preferentemente exploratorios y un escaso uso de estudios longitudinales.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB