Paideia: Revista de Educación
Browse by
Publicación dedicada a la difusión de artículos de carácter teórico, experimental y aplicado en el área de la educación, con el objeto de divulgar avances en este campo y de apoyar la labor de los profesionales que se desempeñan en esta área.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Educación |
Entidad editora | Facultad de Educación. Universidad de Concepción. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 0716-4815 |
ISSN - edición electrónica | 2452-5154 |
Fecha de inicio | 1989 |
Indices | Redalyc, Latindex, Clase |
Web de la revista | Paideia |
Recent publication
-
Editorial
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia. -
Ho, F., Sze-cHing, c., y ArtHur-Kelly, M. Promoting Collaborative Learning Cultures to Help Teachers Support Students with Autism Spectrum Disorder.: Singapore: Springer Nature. ISBN 978-981-16-6417-5
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 161-168. -
SABER PEDAGÓGICO EN EVALUACIÓN DEL PROFESORADO DE ESCUELAS VULNERABLES DE LA COMUNA DE ARICA Y SUS DEMANDAS A LA FORMACIÓN INICIAL DOCENTE
Paideia Revista de Educación; No. 64 (2019); 65-95. -
ASSESSMENT IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM IN CHILE: EXPLORING THE WASHBACK EFFECT OF TRADITIONAL TESTING AND ALTERNATIVE ASSESSMENT ON SEVENTH GRADE STUDENTS
Paideia Revista de Educación; No. 64 (2019); 97-118. -
Knowledge Management of a Chilean educational Organization in High-Performance category
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 63-88. -
Implementation of virtualized simulation scenarios for the training of terminal psychology students: An innovation project in a pandemic context
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 139-160. -
Research writing experiences: From playing covers to writing your own scores
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 115-138. -
Pedagogical challenges and Reflections RegaRding RegulatoRy changes in evaluation: ImplementatIon of Decree 67 in chIle
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 45-62. -
Las New Pedagogies: Deep Learning and Socio-Emotional Education
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 21-43. -
Evaluation in Decree 67/2018 of school evaluation, qualification and promotion: A review from the experiences of philosophy teachers
Paideia Revista de Educación; No. 70 (2022): Revista Paideia; 89-113. -
BULLYING: COMPRENSIÓN DEL FENÓMENO DESDE OBSERVADORES/AS EN UN COLEGIO DE LA COMUNA DE CONCEPCIÓN, CHILE
Paideia Revista de Educación; No. 64 (2019); 119-141. -
Professional performance of the preschool teacher supported by emotional intelligence
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 123-150. -
Motivations for entering teacher education: a systematic review of a choice
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 97-122. -
The Deweysian “experience”: Validity of a problematic philosophical category in the current chilean context
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 75-95. -
Academia Chilena de la Lengua. Sexo, Género y Gramática. Ideas sobre el lenguaje inclusivo. Santiago: Editorial Catalonia, 2020. 138 páginas
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 151-157. -
The classroom transcends to the social: pragmatics of critical thinking
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 53-73. -
Elements of knowledge and perception on the use of digital platforms during the Sars-Cov-2 virus pandemic in Higher Education Teachers
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 37-52. -
El Learning as an activity system and the knowledge of argentinean secondary school students about language in educational virtualization during the pandemic
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 15-35. -
Editorial
Paideia Revista de Educación; No. 69 (2021); 9-14. -
Human Learning and Study Circles: Reflections on a Fascinating Enterprise for Personal and Social Development
Paideia; Núm. 68 (2021); 77-105.