Paideia: Revista de Educación
Browse by
Publicación dedicada a la difusión de artículos de carácter teórico, experimental y aplicado en el área de la educación, con el objeto de divulgar avances en este campo y de apoyar la labor de los profesionales que se desempeñan en esta área.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Educación |
Entidad editora | Facultad de Educación. Universidad de Concepción. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 0716-4815 |
ISSN - edición electrónica | 2452-5154 |
Fecha de inicio | 1989 |
Indices | Redalyc, Latindex, Clase |
Web de la revista | Paideia |
Recent publication
-
Human Learning and Study Circles: Reflections on a Fascinating Enterprise for Personal and Social Development
Paideia; Núm. 68 (2021); 77-105. -
Relevance of premature school start in early childhood: A curr iculum approach
Paideia; Núm. 68 (2021); 137-156. -
Motivational strategy for teaching reading and writing in students with intellectual disabilities
Paideia; Núm. 68 (2021); 157-176. -
Educational innovation in higher education. Faculty members and directors’ beliefs and practices
Paideia; Núm. 68 (2021); 107-135. -
Liderazgo educacional en ruralidad: Estudio de un caso chileno en el contexto Del proyecto internacional ISSPP
Paideia; Núm. 68 (2021); 45-75. -
Participación de las familias migrantes en los procesos de inmersión lingüística escolar
Paideia; Núm. 68 (2021); 17-43. -
SABER PEDAGÓGICO EN EVALUACIÓN DEL PROFESORADO DE ESCUELAS VULNERABLES DE LA COMUNA DE ARICA Y SUS DEMANDAS A LA FORMACIÓN INICIAL DOCENTE
Paideia; Núm. 64 (2019); 65-95. -
BULLYING: COMPRENSIÓN DEL FENÓMENO DESDE OBSERVADORES/AS EN UN COLEGIO DE LA COMUNA DE CONCEPCIÓN, CHILE
Paideia; Núm. 64 (2019); 119-141. -
EL PROFESIONALISMO DIALÓGICO COMO RECURSO PARA LA CONSTRUCCIÓN DE UN ROL DOCENTE TRANSFORMADOR
Paideia; Núm. 64 (2019); 143-165. -
NIVELES DE CONSCIENCIA METALINGÜÍSTICA DE ESTUDIANTES PRIMARIOS Y SECUNDARIOS ARGENTINOS
Paideia; Núm. 64 (2019); 15-40. -
Editorial
Paideia; Núm. 64 (2019); 7-13. -
Editorial
Paideia; Núm. 68 (2021); 9-15. -
El Problem based learning (PBL ) as a methodological strategy for teaching the nursing process in undergraduate nursing
Paideia; Núm. 67 (2020); 169-190. -
Teaching practices and professional training in Basic Education
Paideia; Núm. 67 (2020); 141-167. -
Internationalization strategies of Chilean higher education for the development of a positive cooperation
Paideia; Núm. 67 (2020); 51-88. -
“Stout beer for men, and lager beer for women”: an aNalysis of sexist language and gender stereotypes in ELT textbooks used in Chile
Paideia; Núm. 67 (2020); 17-50. -
Students’ perceptions of the teaching-learning process ass ociated with the guided use of Aleks technological platform in times of pandemic
Paideia; Núm. 67 (2020); 89-116. -
The relationship between theory and practice in the field of Didactics. Past reflections and current projections
Paideia; Núm. 67 (2020); 117-139.