• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item

Parental participation and right to quality education

Participación parental y derecho a la educación de calidad

Author
Valdés Dávila, María Guadalupe

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/dialogoseducativos/article/view/1949
Abstract
The opinion of a group of teachers of an official elementary school about the participation of parents, highlights the distance that may exist between educational ideals regarding the important role that is given to the involvement of families in schools and the results that are found in educational processes when a very particular form of intervention by families prevails. Although various researches recognize the benefits of parental involvement in the educational processes promoted by schools, the perception of the teachers manifested in the meetings of the Technical School Council (CTE) indicate the existence of styles of parental participation that seems to enforce an ethical relativism that violates the right to quality education that their children deserve.
 
La opinión de un grupo de profesores de una escuela primaria oficial sobre la participación de los padres pone en evidencia la distancia que puede existir entre los ideales educativos referentes al papel tan importante que se le otorga a la implicación de las familias en el aprendizaje de los alumnos y los resultados que se tienen en los procesos educativos cuando prevalece una forma muy particular de intervención de las familias. Aunque diversas investigaciones reconocen los beneficios del involucramiento de los padres en los procesos formativos que se promueven en la escuela, la percepción de los profesores que ponen de manifiesto en las reuniones del Consejo Técnico Escolar (CTE) indican la existencia de estilos de participación parental que aluden a un relativismo ético que vulneran el derecho a la educación de calidad que tienen sus hijos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB