Conversation and gaze in urban and rural first grade classrooms
Conversación y mirada en aulas urbanas y rurales de primer grado
dc.creator | Villalta, Marco | |
dc.creator | Assael Budnik, Cecilia | |
dc.creator | Lebeer, Jo | |
dc.creator | Segovia Fernandez, Ariel | |
dc.date | 2023-06-09 | |
dc.date.accessioned | 2023-07-03T21:09:41Z | |
dc.date.available | 2023-07-03T21:09:41Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7115 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052022000400137 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/230676 | |
dc.description | The aim of this study was to analyze the effect of different types of regulatory exchanges and gaze of teachers on their students during real-time classroom interactions in the first year of urban and rural primary school. The study is descriptive using quantitative methodology. Twenty-nine female teachers of urban and rural schools in Chile participated. A real lesson was filmed where the teachers used eye tracking lenses. Two types of regulatory exchanges were recorded: mediated (MRE) and only regulatory exchanges (RE). The fixation time of the teachers’ gaze on students’ faces was determined. Results indicate that: (1) The average range of teacher fixation on students’ faces is significantly higher in rural classroom teachers compared to urban classroom teachers; (2) the structure of the MRE does not affect the fixation time of gaze of classroom teachers. | en-US |
dc.description | El objetivo fue analizar el efecto de diferentes tipos intercambio regulatorio y la mirada de los profesores sobre sus alumnos en las interacciones de aula, en el primer año de escuelas primarias urbanas y rurales. El estudio es descriptivo y utiliza metodología cuantitativa. Participaron 29 profesoras de escuelas urbanas y rurales de Chile. Se filmó una clase donde se usaron lentes de seguimiento ocular. Se registraron dos tipos de intercambios regulatorios: mediados (IRM) y sin mediación (IR); se calculó el tiempo de fijación de la mirada de las profesoras en los rostros de los alumnos en dichos intercambios. Se encontró que: (1) El rango promedio de fijación de la mirada de las profesoras en las caras de los estudiantes es significativamente mayor en las aulas rurales comparadas con las aulas urbanas; (2) La estructura del IRM no afecta el tiempo de fijación de la mirada de los profesores de aula. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7115/8158 | |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 4 (2022); 137-155 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 48 Núm. 4 (2022); 137-155 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.subject | docente de escuela primaria | es-ES |
dc.subject | investigación en el aula | es-ES |
dc.subject | interacción | es-ES |
dc.subject | seguimiento de la mirada | es-ES |
dc.subject | Teoría de la mediación | es-ES |
dc.subject | Primary school teachers | en-US |
dc.subject | Classroom research | en-US |
dc.subject | Interaction | en-US |
dc.subject | Eye tracking | en-US |
dc.subject | Mediation theory | en-US |
dc.title | Conversation and gaze in urban and rural first grade classrooms | en-US |
dc.title | Conversación y mirada en aulas urbanas y rurales de primer grado | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}