• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Routines, Behaviors and Anxiety in Childhood during the COVID-19 Pandemic: A Cross-Cultural Study

Rutinas, Conductas y Ansiedad en la Infancia durante la Pandemia por COVID-19: Un Estudio Transcultural

Author
Meléndez-Pál, Beatrix

Felipe-Castaño, Elena

Chivo Moreno, José Francisco

Full text
https://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/36143
10.7764/psykhe.2021.36143
Abstract
The aim of this study was to describe and compare routines and behaviors in a sample of children from three countries during the mandatory quarantine of the COVID-19 pandemic and to analyze their connections to anxiety. A total of 335 children aged 3 to 7 years from Spain, Argentina and the United States participated in the study. The instruments used were the Routine and Behavior Scale (RBS) and the Preschool Anxiety Scale (PAS). Using network sampling through online questionnaires in Spanish and English, the results showed differences in routines and behaviors patterns in participants from countries under confinement, as well as higher anxiety scores. The negative repercussions of confinement may affect a child’s welfare. It is therefore necessary to carry out cross-cultural studies in order to enable the early detection of psychopathological symptoms and promote prevention and intervention programs.
 
El objetivo de este estudio fue describir y comparar las rutinas y conductas en una muestra de menores de tres países durante la cuarentena obligatoria de la pandemia del COVID-19 y analizar su relación con la ansiedad. Participaron 335 menores de España, Argentina y Estados Unidos, con edades entre 3 y 7 años. Los instrumentos utilizados fueron la Escala de Rutinas y Conductas (ERC) y la Escala de Ansiedad Preescolar (PAS). Utilizando un muestreo por redes mediante cuestionarios online en español e inglés, los resultados mostraron diferencias en las rutinas y conductas en los participantes de países bajo confinamiento, así como puntuaciones más elevadas en ansiedad. Las repercusiones negativas del confinamiento pueden afectar al bienestar infantil. Los estudios transculturales pueden ayudar la detección de síntomas psicopatológicos y promover los programas de prevención e intervención.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB