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Repensar el narcomarketing en las representaciones identitarias del narcomundo transmitidas en Tiktok.

dc.creatorLeón Olvera, Alejandra
dc.date2023-07-17
dc.date.accessioned2023-08-30T19:41:14Z
dc.date.available2023-08-30T19:41:14Z
dc.identifierhttps://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/53509
dc.identifier10.7764/Aisth.73.3
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/232686
dc.descriptionThis article aims to problematize the concept of narcomarketing questioning its validity, explaining from the perspective of cultural studies the production of new digital consumption on Tiktok  where narratives emerge and reinforce the identity representations that have been created in the imaginary of the drugworld.  Starting from a theoretical framework on the definition of narcoculture as work and social culture, the methods of netnography and critical multimodal discourse analysis are used in the selected corpus of two accounts, to convey the identity representations created from the drugworld in the digital media. The study analizes and give thought to on the production discourses, also taking into account the general analythics of the reception reactions of consumers, thus problematizing the relevance of the use of the narcomarketing concept as a contribution to the narcoculture  studies under the Cultural Studies and digital consumption perspective, pointing out that interdisciplinary work is necessary to study this culture.en-US
dc.descriptionEl presente artículo pretende problematizar el concepto de narcomarketing cuestionando su vigencia, explicando desde la perspectiva de los estudios culturales la producción de nuevos consumos digitales en la red social Tiktok donde surgen narrativas que refuerzan representaciones identitarias que se han creado en el imaginario del narcomundo. Partiendo de un sustento teórico sobre la definición de la narcocultura como cultura laboral y social, se utilizan los métodos de la netnografía y el análisis del discurso multimodal en el corpus seleccionado de dos cuentas que transmiten las representaciones identitarias significadas y creadas del narcomundo en medios digitales. Se enfoca el estudio principalmente en el entramado de discursos de producción, tomando en cuenta de manera general las reacciones de recepción de los consumidores, problematizando así la pertinencia del uso del concepto narcomarketing como un aporte a los estudios de la narcocultura desde la perspectiva de los estudios culturales y de consumo digital, señalando que es necesario el trabajo interdisciplinario para estudiar dicha cultura.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttps://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/53509/51547
dc.rightsDerechos de autor 2023 Alejandra León Olveraes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 73 (2023): Aisthesis 73; 49-70en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 73 (2023): Aisthesis 73; 49-70es-ES
dc.source0718-7181
dc.subjectTiktokes-ES
dc.subjectnarcomarketinges-ES
dc.subjectnarcoculturaes-ES
dc.subjectrepresentaciones identitariases-ES
dc.subjectmedios digitaleses-ES
dc.subjecttiktoken-US
dc.subjectnarcomarketingen-US
dc.subjectnarcocultureen-US
dc.subjectindentity representationsen-US
dc.subjectdigital mediaen-US
dc.titleRethinking narcomarketing in the identity representations of the drugsworld transmitted on Tiktoken-US
dc.titleRepensar el narcomarketing en las representaciones identitarias del narcomundo transmitidas en Tiktok.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículos dossieres-ES


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