Indirect written corrective feedback in the treatment of subject-verb agreement in third person singular among students of English as a FL
El feedback correctivo escrito indirecto en el tratamiento de la concordancia sujeto-verbo en tercera persona singular entre estudiantes de Inglés como le
dc.creator | Muñoz Muñoz, Belén | |
dc.creator | Sáez Carrillo, Katia | |
dc.date | 2019-12-06 | |
dc.identifier | https://revistaalpha.ulagos.cl/index.php/alpha/article/view/755 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-2201201900049755 | |
dc.description | This article reports on a study of the effectiveness of indirect correction of written error or indirect written corrective feedback in the promotion of the accurate use of subject-verb agreement in the third person singular among students with an elementary level of linguistic competence who learn English as a foreign language at the school level. The sample consisted of 39 8th grade students at a private school in the Biobío region, Chile, who were given a pre-test, an immediate post-test and a delayed post-test. The results show that the correction technique represents an effective tool for the improvement of the grammatically accurate use of subject-verb agreement even when students have a basic level of competence in the foreign language. | en-US |
dc.description | Este artículo presenta los resultados de un estudio acerca de la efectividad de la corrección indirecta del error escrito o feedback correctivo escrito indirecto, en la promoción del uso preciso de la concordancia sujeto-verbo en tercera persona singular entre estudiantes con un nivel elemental de competencia lingüística, que aprenden inglés como lengua extranjera a nivel escolar. La muestra estuvo constituida por 39 estudiantes de 8° año de un colegio particular pagado de la región del Biobío, Chile, a quienes se le aplicó un pretest, un posttest-inmediato y un posttest diferido. Los resultados demuestran que la técnica de corrección utilizada representa una herramienta efectiva para la promoción del uso gramaticalmente preciso de la concordancia sujeto-verbo aun cuando los estudiantes poseen un nivel básico de competencia en la lengua extranjera. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Departamento de Humanidades y Arte. Universidad de los Lagos. | es-ES |
dc.relation | https://revistaalpha.ulagos.cl/index.php/alpha/article/view/755/146 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 ALPHA: Revista de Artes, Letras y Filosofía | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | ALPHA: Revista de Artes, Letras y Filosofía; N°49 Volumen 2 2019; 275-290 | es-ES |
dc.source | 0718-2201 | |
dc.source | 0716-4254 | |
dc.subject | Written corrective feedback | en-US |
dc.subject | subject-verb agreement | en-US |
dc.subject | grammatical accuracy | en-US |
dc.subject | Feedback correctivo escrito indirecto | es-ES |
dc.subject | concordancia sujeto-verbo | es-ES |
dc.subject | precisión gramatical | es-ES |
dc.title | Indirect written corrective feedback in the treatment of subject-verb agreement in third person singular among students of English as a FL | en-US |
dc.title | El feedback correctivo escrito indirecto en el tratamiento de la concordancia sujeto-verbo en tercera persona singular entre estudiantes de Inglés como le | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo original | es-ES |