Show simple item record

RETOS DE LA SOCIEDAD CONTEMPORÁNEA A LA UNIVERSIDAD CATÓLICA

dc.creatorSánchez Caro, José Manuel
dc.date2011-12-31
dc.date.accessioned2023-10-16T14:37:32Z
dc.date.available2023-10-16T14:37:32Z
dc.identifierhttps://revistas.ucsc.cl/index.php/analesdeteologia/article/view/1491
dc.identifier10.21703/2735-6345.2011.13.02.08
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/236307
dc.descriptionCatholic universities in the formulation of educational projects require combining, as much the Catholic Christian identity, as the opening up to the society we live in and whose culture talks. From this starting point, the current essay proposes five challengesthrough which Catholic Diversities serve  society: Offering information of quality; Urging the search for the truth; Securing a dialogue between faith and reason, faith and science; Educating citizens and Christian critics; finally, being an instrument of evangelization in the university environment.en-US
dc.descriptionLas universidades católicas en la formulación de sus proyectos educativos requieren conjugar, tanto la identidad cristiana católica como la apertura a la sociedad en la que viven y con cuya cultura dialogan. Desde este punto de partida, el presente ensayo propone cinco desafíos desde los cuales las Diversidades Católicas sirven a la sociedad: Ofrecer un saber de calidad; Instar a la búsqueda de la verdad; Procurar el diálogo entre la fe y la razón, la fe y la ciencia; Educar ciudadanos y cristianos críticos; finalmente, ser un instrumento de evangelización en el ámbito universitario.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica de la Santísima Concepciónen-US
dc.relationhttps://revistas.ucsc.cl/index.php/analesdeteologia/article/view/1491/936
dc.rightsCopyright (c) 2023 Universidad Católica de la Santísima Concepciónen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0en-US
dc.sourceAnales de Teología; Vol. 13 No. 2 (2011): Anales de Teología | Julio - Diciembre 2011; 515-535en-US
dc.sourceAnales de Teología ; Vol. 13 Núm. 2 (2011): Anales de Teología | Julio - Diciembre 2011; 515-535es-ES
dc.source2735-6345
dc.source0717-4152
dc.subjectCatholic Universitiesen-US
dc.subjectEducational Qualityen-US
dc.subjectFaith And Reason Dialogueen-US
dc.subjectUniversidades Católicases-ES
dc.subjectCalidad Educativaes-ES
dc.subjectDiálogo Fe y Razónes-ES
dc.subjectEducación Cristianaes-ES
dc.titleCHALLENGES OF CONTEMPORARY SOCIETY TO CATHOLIC UNIVERSITYen-US
dc.titleRETOS DE LA SOCIEDAD CONTEMPORÁNEA A LA UNIVERSIDAD CATÓLICAes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeNotases-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record