THE FEMININE VISION OF ECCLESIAL MYSTERY IN FRANCISCO PALAU I QUER
LA VISIÓN FEMENINA DEL MISTERIO ECLESIAL EN FRANCISCO PALAU I QUER
Author
Pérez Mora, Cecilia
Full text
https://revistas.ucsc.cl/index.php/analesdeteologia/article/view/190710.21703/2735-634520141621907
Abstract
In this document , develops the feminine mystery doctrine of the Church , beginning with the founding Palau father and mystical experience lived in 1860, where God - relationship reveals his beloved daughter, the Church. Then the idea of the influence of women in the life of Carmelite which marked his vision of mystery arises . Female conception of the Church is extended at the hands of biblical women , highlighting its attributes and translating them in the same beloved daughter Mary who makes syn-thesis, complete and perfect figure of the Church. Background , beauty of the Trinitar-ian mystery which is also the beauty of the Church , the bond of love and com - Union of God with “projimos”. The novelty reveals Francisco is the sum of elements and fea-tures that concentrates the feminine concept and the ability to see into womanhood figure of the Church. Concluding with the description of the spiritual marriage , more perfect relationship between the Beloved and the Beloved. En este documento se desarrolla la doctrina femenina del misterio eclesial, comen-zando por la experiencia fundante y mística del padre Palau vivida en 1860, en donde Dios-relación revela a su hija muy amada, la Iglesia. Seguidamente se plantea la idea de la influencia de la mujer en la vida del carmelita la cual marcó su visión del misterio. Se amplía la concepción femenina de la Iglesia a manos de las mujeres bíblicas, destacando sus atributos y plasmándolos en la misma hija amada quien hace síntesis en María, figura acabada y perfecta de la Iglesia. De fondo, la belleza del misterio trinitario que es también la belleza de la Iglesia, el vínculo de amor y comunión de Dios con los prójimos. La novedad que deja ver Francisco es la suma de elementos y características que concentra el concepto femenino y la capacidad de ver en la feminidad la figura de la Iglesia. Concluyendo con la descripción del matrimonio espiritual, relación más perfecta entre la Amada y el Amado.