• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Culture of peace, health, education, and Agenda 2030: A proposal for gamified physical activity for Nazi barbarism with Stolpersteine tiles

Cultura de paz, salud, educación y Agenda 2030: Una propuesta de actividad física gamificada para la barbarie nazista con las baldosas Stolpersteine

Author
Brasó, Jordi

Arderiu, Meritxell

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7247
10.4067/S0718-07052023000100107
Abstract
It has been proposed in the field of physical activity and health that allows to recover the local historical past. The objective is to design a proposal for gamified physical activity for Nazi barbarism in a town to discover the historical past from the stolpersteine tiles and with the 2030 Agenda as a reference. The methodology has been based on teacher and student reflection at different times in the activity design process. The search for primary and secondary sources to understand the holocaust, and the use of geolocation materials are the main tools that have been used. The participants were three groups of students from training cycles. The results show the relevance of the activity for the recovery of forgotten stories. It is proposed as a conclusion to expand the experience in time, space and for a larger population group.
 
Se ha propuesto una actividad educativa en el ámbito de la actividad física y la salud que permite recuperar el pasado histórico local. El objetivo es el de diseñar una propuesta de actividad física gamificada para la barbarie nazista en una localidad para descubrir el pasado histórico a partir de las baldosas stolpersteine y con la Agenda 2030 como referencia. La metodología se ha basado en la reflexión docente y del alumnado en diferentes momentos del proceso del diseño de la actividad. La búsqueda de fuentes primarias y secundarias para entender el holocausto, y el uso de materiales de geolocalización son las herramientas principales que se han utilizado. Los participantes fueron tres grupos de alumnado de ciclos formativos. Los resultados muestran la pertinencia de la actividad para la recuperación de historias olvidadas. Se propone como conclusión ampliar la experiencia en el tiempo, espacio y para un mayor grupo de población.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB