Pre-service teachers’ metacognitive control during the revision of texts in a foreign language
El control metacognitivo de los maestros en formación durante la revisión de textos en lengua extranjera
dc.creator | Küster, María | |
dc.creator | Gómez, Ángela | |
dc.creator | Morón, Eva | |
dc.date | 2023-10-12 | |
dc.date.accessioned | 2023-11-20T19:54:46Z | |
dc.date.available | 2023-11-20T19:54:46Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7253 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052023000100219 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/238815 | |
dc.description | The present paper analyses pre-service teachers’ metacognitive actions during the processes of writing and revision of texts in English as a foreign language. Thirty-two students with elementary and intermediate English proficiency levels participated in the study. First, students wrote two texts in English with different cognitive demands (a summary and an essay) about some previously watched films. Metacognitive actions performed on each text were measured and related to the linguistic proficiency level and the task demand. Results showed that most of the control actions taken belonged to the superficial mental representation level. They were mainly aimed at correcting grammatical mistakes. Moreover, participants found more difficulties in the elaboration and revision processes when facing a high cognitive demanding task, such as writing an essay. | en-US |
dc.description | El presente trabajo analiza las acciones de control metacognitivo que realizan maestros en formación durante el proceso de escritura y revisión de textos en inglés como lengua extranjera. Participaron 32 estudiantes con niveles elementales e intermedios de inglés. Primero, redactaron dos textos en inglés de diferente exigencia cognitiva (un resumen y un ensayo) sobre películas previamente visionadas. Después, retomaron sus escritos con el fin de revisarlos y mejorar su calidad. Se tomaron medidas de las acciones de control metacognitivo en cada escrito y se relacionaron con el nivel de dominio lingüístico y con la demanda de la tarea. Los resultados mostraron que la mayoría de acciones de control afectaron al nivel superficial de representación de texto, y fueron destinadas principalmente a corregir errores gramaticales. Además, ante una tarea de mayor exigencia cognitiva, como es el ensayo, los participantes tuvieron mayores dificultades tanto en su elaboración como en su revisión. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7253/8301 | |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 219-236 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 49 Núm. 1 (2023); 219-236 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.subject | formación de maestros | es-ES |
dc.subject | enseñanza del inglés | es-ES |
dc.subject | procesos de escritura | es-ES |
dc.subject | metacognición | es-ES |
dc.subject | Teachers’ training | en-US |
dc.subject | English instruction | en-US |
dc.subject | Writing processes | en-US |
dc.subject | Metacognition | en-US |
dc.title | Pre-service teachers’ metacognitive control during the revision of texts in a foreign language | en-US |
dc.title | El control metacognitivo de los maestros en formación durante la revisión de textos en lengua extranjera | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}