Show simple item record

Repensar la educación a distancia en la era digital

dc.creatorRuiz-Corbella, Marta
dc.date2023-10-12
dc.date.accessioned2023-11-20T19:54:46Z
dc.date.available2023-11-20T19:54:46Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7254
dc.identifier10.4067/S0718-07052023000100237
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/238816
dc.descriptionInformation and communication technologies have transformed the scenarios in which we interact both locally and globally. Education has not been foreign to these, causing a radical transformation both in the scenarios and in the processes in which education is generated. Nowadays, the incorporation of networks and digital devices do not, by themselves, achieve learning, so we must reflect, in these emerging contexts, what kind of education we want. With this reference, we must rethink the methodology of distance education, already consolidated in the 60s of last century, with the objective of reflecting on its role in the panorama of the educational offer today. This means that we study in-depth this training proposal compared to others inserted in virtuality, to better assess how, why, and where we should educate in a networked society.en-US
dc.descriptionLas tecnologías de la información y la comunicación han transformado los escenarios en los que interactuamos tanto a nivel local como global. La educación no ha sido ajena a estas, originando una transformación radical tanto en los escenarios como en los procesos en los que se genera la formación. Ahora, la incorporación de redes y dispositivos digitales no logran, por sí mismas, el aprendizaje, por lo que debemos reflexionar, en estos contextos emergentes, qué educación es la que queremos. Con este referente, debemos repensar la metodología de la educación a distancia, consolidada ya en la década de los 60 del pasado siglo, con el objetivo de reflexionar sobre su papel en el panorama actual de la oferta educativa. Lo que conlleva que profundicemos en esta propuesta formativa frente a otras insertas en la virtualidad, valorando mejor cómo, para qué y dónde debemos formar en una sociedad en red.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7254/8302
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 237-253en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 49 Núm. 1 (2023); 237-253es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.subjecteducaciónes-ES
dc.subjecteducación virtuales-ES
dc.subjecteducación a distanciaes-ES
dc.subjectTICes-ES
dc.subjectsociedad redes-ES
dc.subjectEducationen-US
dc.subjectVirtual Educationen-US
dc.subjectDistance Educationen-US
dc.subjectICTen-US
dc.subjectNetwork Societyen-US
dc.titleRethinking distance education in the digital ageen-US
dc.titleRepensar la educación a distancia en la era digitales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record