Show simple item record

Hacia una Educación Patrimonial inclusiva: Una propuesta didáctica “Le radici per volare”

dc.creatorGómez Hurtado, Inmaculada
dc.creatorCuenca López, Jose María
dc.creatorBorgui, Beatrice
dc.date2023-10-12
dc.date.accessioned2023-11-20T19:54:47Z
dc.date.available2023-11-20T19:54:47Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7262
dc.identifier10.4067/S0718-07052023000100413
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/238824
dc.descriptionIn this article we describe the results and conclusions of an investigation framed in the EPITEC Project. The objective of the research has been to study and analyze the Heritage Education Project “Le Radici per volare” developed in the city of Bologna, observing how inclusive principles are developed and how it enhances the emotional bond of heritage elements with the students involved. The methodology carried out is framed within a qualitative approach, putting into practice a case study on the implementation of the project, using instruments such as interviews, observations and document analysis, through a table of categories. The results and conclusions point to the use of heritage as a means for the care of all students using different sources for access to heritage and its emotional development.en-US
dc.descriptionEn el presente artículo describimos los resultados y conclusiones de una investigación enmarcada en el Proyecto EPITEC2 . El objetivo de la investigación ha sido estudiar y analizar el Proyecto de Educación Patrimonial “Le Radici per volare” desarrollado en la ciudad de Bolonia, observando cómo se desarrollan los principios inclusivos y cómo potencia el vínculo emocional de los elementos patrimoniales con el alumnado implicado. La metodología llevada a cabo se encuentra enmarcada dentro de un enfoque cualitativo poniéndose en práctica un estudio de caso sobre la implementación del proyecto, utilizando instrumentos tales como las entrevistas, las observaciones y el análisis de documentos, a través de una tabla de categorías. Los resultados y conclusiones apuntan hacia el uso del patrimonio como medio para la atención de todo el alumnado utilizando diferentes fuentes para el acceso al patrimonio y el desarrollo emocional del mismo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7262/8310
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 413-430en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 49 Núm. 1 (2023); 413-430es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.subjectEducación Patrimoniales-ES
dc.subjectEducación Inclusivaes-ES
dc.subjectEducación Emocionales-ES
dc.subjectAtención a la diversidades-ES
dc.subjectpatrimonio inclusivoes-ES
dc.subjectHeritage Educationen-US
dc.subjectInclusive Educationen-US
dc.subjectEmotional Educationen-US
dc.subjectAttention to diversityen-US
dc.subjectinclusive heritageen-US
dc.titleTowards an inclusive Heritage Education: A didactic proposal “Le radici per volare”en-US
dc.titleHacia una Educación Patrimonial inclusiva: Una propuesta didáctica “Le radici per volare”es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record