Implementation of a Pedagogical Fair as an innovative assessment in Physical Education teacher training
Implementación de una Feria Pedagógica como evaluación innovadora en la formación del profesorado de Educación Física
dc.creator | Flores Ferro, Elizabeth | |
dc.date | 2023-07-13 | |
dc.date.accessioned | 2023-12-19T19:38:07Z | |
dc.date.available | 2023-12-19T19:38:07Z | |
dc.identifier | http://revistas.umce.cl/index.php/refc/article/view/2642 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/239218 | |
dc.description | This paper shows the experience of a Pedagogical Fair as a practical tool to propose strategies for strengthening and evaluating students of the career of Pedagogy in Physical Education. A qualitative methodology was used from the accounts of the students who collaborated in the activity. The total number of participants was 10 freshmen who were studying the subject of Learning and Thought Development at a university in Santiago de Chile. The results show a favorable reception of the activity, rescuing skills such as to plan, capturing attention, group management, security, teacher role and empathy. It is concluded that the Pedagogical Fair is an evaluation and learning strategy that promotes vocation and allows identifying the skills that should be promoted in the professional training of students. | en-US |
dc.description | El presente trabajo muestra la experiencia de una Feria Pedagógica como una herramienta práctica para proponer estrategias de fortalecimiento y evaluación del estudiantado de la carrera de Pedagogía en Educación Física. Se utilizó una metodología cualitativa a partir de los relatos del alumnado que colaboraron en la actividad. El total de participantes fue de 10 estudiantes de primer año que estaban cursando la asignatura de Aprendizaje y Desarrollo del Pensamiento en una universidad de Santiago de Chile. Los resultados muestran una favorable acogida de la actividad, rescatando habilidades como planificación, captar la atención, manejo de grupo, seguridad, rol del profesor y empatía. Se concluye que la Feria Pedagógica es una estrategia de evaluación y aprendizaje que fomenta la vocación y permite identificar las habilidades que se deben fomentar en la formación profesional del estudiantado. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Departamento de Educación Física, Deportes y Recreación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación | es-ES |
dc.relation | http://revistas.umce.cl/index.php/refc/article/view/2642/2543 | |
dc.source | Revista Educación Física Chile; Núm. 276 (2023) | es-ES |
dc.source | 0719-1723 | |
dc.source | 0716-0518 | |
dc.title | Implementation of a Pedagogical Fair as an innovative assessment in Physical Education teacher training | en-US |
dc.title | Implementación de una Feria Pedagógica como evaluación innovadora en la formación del profesorado de Educación Física | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Educación Física Chile
[0-9]{4}