Show simple item record

dc.creatorOvalle Ramirez, Claudia Patricia
dc.date2023-09-26
dc.date.accessioned2024-03-13T12:27:14Z
dc.date.available2024-03-13T12:27:14Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/dialogoseducativos/article/view/2633
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/240940
dc.descriptionThe present study establishes the impact of coming from technical secondary education on several academic results and vocational decisions of students who entered professional technical careers. The effect on the academic performance within the first and second year was established; as well as the persistence of the student in the second year of studies and the academic credits completed in the first year of their career. Likewise, the study establishes the effect on the decisions regarding the choice of a technical career, the study shift (day or evening), the type of studies (professional or technical), and the request for financial support (scholarship, credit, both, etcen-US
dc.descriptionEl estudio establece el impacto por medios cuasi experimentales de provenir de educación media técnica sobre el rendimiento académico y decisiones vocacionales en la educación técnica superior. Se incluyen variables como las notas de primer y segundo año, la persistencia del estudiante en el segundo año de estudios y los créditos académicos completados en el primer año de educación superior. También se mide el efecto sobre la elección de escuela de estudios técnicos, la preferencia de jornada (diurna o vespertina), el tipo de estudios (profesional o técnico), y la solicitud de apoyo económico (beca, crédito, ambos, etc.).es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/dialogoseducativos/article/view/2633/2774
dc.rightsDerechos de autor 2023 Revista Electrónica Diálogos Educativos. REDEes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceRevista Electrónica Diálogos Educativos. REDE; Vol. 20 Núm. 38-39 (2023): Educación Técnico Profesional. Debates y desafíos pendientes; 93-113es-ES
dc.source0718-1310
dc.titleImpacto de la Educación Media Técnico-Profesional (EMTP) en las decisiones vocacionales y en el desempeño de los estudiantes chilenos.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record