• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Horizontes Empresariales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Horizontes Empresariales
  • View Item

Guidelines for a business plan for internationalizing companies: The case of Hubei, China

Lineamientos para un plan de negocios para la internacionalización de empresas: El caso de Hubei, China

Author
Valdés Ávila, Damary

Huerta Riveros, Patricia

Muñoz Carreño, Cristian

Leyton Pávez, Carolina

Full text
https://revistas.ubiobio.cl/index.php/HHEE/article/view/6329
10.22320/hem.v22i2.6329
Abstract
Este estudio tiene por objetivo proponer lineamientos para realizar un plan de negocios internacional, para una empresa del sector agroalimentario que desee internacionalizar sus productos al mercado de Hubei, China. Para lo anterior, se realizó un marco teórico sobre los aspectos fundamentales que posee un plan de negocios y se contó con antecedentes proporcionados por una empresa chilena del sector agroalimentario al año 2023. Este estudio forma parte de un proyecto Fondo de Innovación para la Competitividad (FIC) y como resultado se plantea de forma esquemática los pasos y lineamientos que debe considerar una empresa que decida internacionalizarse al mercado chino concluyendo que estos pasos deberían ser considerados por las empresas chilenas que decidan ingresar al mercado de Hubei, China.
 
This study aims to propose guidelines to carry out an international business plan for a company in the agri-food sector that wishes to internationalize its products to the Hubei market, China. For the above, a theoretical framework was created on the fundamental aspects of a business plan and background information was provided by a Chilean company in the agri-food sector in 2023. This study is part of an Innovation Fund for Competitiveness project (FIC) and as a result, the steps and guidelines that must be considered by a company that decides to internationalize to the Chinese market are presented schematically, concluding that these steps should be considered by Chilean firms that decide to enter the market of Hubei, China.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB