More than a historical drama:Dramatological commentary on Fuerte Bulnes (1955)by María Asunción Requena
Más que un drama histórico: Comentario dramatológico de Fuerte Bulnes (1955) de María Asunción Requena
Author
Amaya González, Juan Pablo
Abstract
The article makes a dramatological review of Fuerte Bulnes by María Asunción Requena, the first work of his "southern trilogy", based on the method of analysis proposed by José Luis García Barrientos. After a review under the categories of Writing, diction and dramatic fiction, space, time, characters, it is affirmed that this dramatic work is not only a historical drama as it recognizes the scarce literary/theatrical criticism, but there is an appreciation of space and, above all, of the female characters from Chiloé. El artículo realiza un comentario dramatológico de Fuerte Bulnes de María Asunción Requena, primera obra de su “trilogía del sur”, a partir del método de análisis propuesto por José Luis García Barrientos. Después de una revisión bajo las categorías de Escritura, dicción y ficción dramática, espacio, tiempo, personajes se afirma que esta obra dramática no sólo es un drama histórico como reconoce la escasa crítica literaria/teatral, sino que existe una valoración del espacio y, por sobre todo, de las personajes mujeres procedentes de Chiloé.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Persistence of gender stereotypes in the media consumption habits of adolescents: drama for girls and humor for boys
Masanet, Maria-Jose; Universitat Pompeu Fabra. Cuadernos.info; núm. 39: Comunicación y Género; 39-53 -
Persistence of gender stereotypes in the media consumption habits of adolescents: drama for girls and humor for boys
Masanet, Maria-Jose. Cuadernos.info; No. 39 (2016): Dossier: Comunicación y género: viejos problemas, nuevos desafíos; 39-53 -
More than a historical drama:Dramatological commentary on Fuerte Bulnes (1955)by María Asunción Requena
Amaya González, Juan Pablo. Revista Sophia Austral; Núm. 24 (2019): Segundo Semestre 2019 (julio-diciembre); 45-62