• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item

Frostpunk and the Way of Authoritarianism: A Reception Study of a Post-Apocalyptic Video Game

Frostpunk y el camino del autoritarismo: un estudio de recepción de un videojuego post-apocalíptico

Author
Moreno-Azqueta, Carlos

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/72305
10.5354/0719-1529.2024.72305
Abstract
This paper explores political learnings from a sample of Frostpunk players, aiming to understand the way in which videogames work as political socialization tools. Frostpunk is a city-builder videogame settled in a postapocalyptic scenario, in which the player leads a group of refugees and participates in a process of scalation of state authoritarianism. With an analysis of interviews and open questionnaires we observe that the expressions of affection and care towards the virtual citizens identified at the start of the game mutate into a justification of the authoritarian scalation, as a result of player frustration and citizen infantilization. Therefore, results indicate that Frostpunk works as a political socialization tool, generating authoritarian political learnings that are worrying in a context of democratic degradation.
 
Este artículo explora los aprendizajes políticos en un conjunto de jugadores de Frostpunk, con el fin de entender la forma en la que los videojuegos funcionan como herramientas de socialización política. Frostpunk es un videojuego de construcción de ciudades con ambientación postapocalíptica en la que el jugador dirige a un grupo de refugiados y participa en un proceso de escalada autoritaria del Estado. A través de un análisis de entrevistas y cuestionarios abiertos, se observa que las expresiones de afecto y preocupación hacia los ciudadanos virtuales identificadas al inicio de las partidas mutan en una justificación de la escalada autoritaria derivada de la frustración y la infantilización de éstos. De ese modo, los resultados apuntan a que Frostpunk funciona como herramienta de socialización política, generando aprendizajes políticos autoritarios que son preocupantes en un contexto de degradación democrática.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB