• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

What do Portuguese MPs use Twitter for? : A study case of political communication in a country with a small Twitter Adoption rate

What do Portuguese MPs use Twitter for? : A study case of political communication in a country with a small Twitter Adoption rate;
Para que é que os deputados portugueses utilizam o Twitter? Um caso de estudo de comunicação política num país com uma taxa de adoção do Twitter pequena.

Author
Ferro-Santos, Sofia

Cardoso, Gustavo

Santos, Susana

Full text
https://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/72109
10.7764/cdi.58.72109
Abstract
Portugal has the smallest Twitter adoption rate in Western Europe and a political system that doesn't incentivize direct contact with the electorate. So, what are Portuguese Members of Parliament (MPs) using Twitter for? We collected and manually coded 2.192 tweets by MPs. Our analysis reveals that MPs mostly use Twitter as a business tool to cater to a niche “Twitter Elite”. Twitter is significantly more adopted by male deputies, from small and non-conservative parties and from the largest electoral districts. While following on Twitter is impacted by public recognition, popularity is only impacted by activity on the platform.
 
¿Para qué utilizan Twitter los diputados portugueses? Un estudio de caso de comunicación política en un país con una baja tasa de adopción de Twitter.Portugal tiene la tasa de adopción de Twitter más baja de Europa occidental y un sistema político que no fomenta el contacto directo con el electorado. Entonces, ¿para qué utilizan Twitter los parlamentarios portugueses? Recopilamos y codificamos manualmente 2192 tweets de parlamentarios. El análisis revela que utilizan Twitter principalmente como herramienta de trabajo enfocada a la niche “élite twittera”. Twitter es significativamente más adoptado por parlamentarios varones, de partidos pequeños y no-conservadores y de los distritos electorales más grandes. Aunque el seguimiento en Twitter se ve afectado por el reconocimiento público, la popularidad sólo se ve afectada por la actividad.
 
Para que é que os deputados portugueses utilizam o Twitter? Um caso de estudo de comunicação política num país com uma taxa de adoção do Twitter pequena.Portugal tem a taxa de adoção do Twitter mais baixa da Europa Ocidental e um sistema político que não incentiva o contacto direto com o eleitorado. Portanto, para que usam os deputados portugueses o Twitter? Recolhemos e codificamos manualmente 2,192 tweets de deputados. A análise revela que os deputados usam principalmente o Twitter como ferramenta de trabalho focados na niche “Elite do Twitter”. Twitter é significativamente mais adotado por deputados do sexo masculino, de partidos pequenos e não conservadores e dos maiores distritos. Embora o seguir no Twitter seja impactado pelo reconhecimento público, a popularidade só é impactada pela atividade.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Detecting ideological hatred on Twitter. Development and evaluation of a political ideology hate speech detector in tweets in Spanish 

    Amores , Javier J; Blanco-Herrero, David; Sánchez-Holgado, Patricia; Frías-Vázquez, Maximiliano. Cuadernos.info; No. 49 (2021): Computational methods and Big Data; 98-124
  • Influencers, personal branding and political ideology on Twitter 

    Fernández Gómez, Jorge David; Universidad de Sevilla; Hernández-Santaolalla, Víctor; Universidad de Sevilla; Sanz-Marcos, Paloma; Universidad de Sevilla. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 19-37
  • Political Journalism on Twitter: the election coverage in #CBAVota (Argentina, 2011) 

    Paz García, Ana Pamela; CIECS CONICET / UNC; Spinosa, María Mercedes; Colegio Universitario de Periodismo. Cuadernos.info; núm. 34: Evolución y Futuro de la Publicidad; 133-152
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB