Diverse knowledge for diverse innovation; evidence from Chilean firms
Author
Lauterbach, Rodolfo
Abstract
Using the Chilean Innovation Survey for 2019-2020, this work studies the effects of different knowledge sources on a range of innovation outputs. Findings reveal distinct impacts of sourcing information from competitors, customers, and government agencies on product, process, marketing, organizational, and social innovation outputs. Information from customers has a positive effect on overall innovation. Social innovation is positively influenced by information sourced from government agencies. These findings contribute to the understanding of how different knowledge sources shape innovation outputs on developing countries. They provide valuable insights for firms, policymakers, and researchers seeking to enhance innovation capabilities and inform evidence-based policies. Utilizando la Encuesta de Innovación de Chile para 2019-2020, este trabajo estudia los efectos de diferentes fuentes de conocimiento en una variedad de resultados de innovación. Los hallazgos revelan distintos impactos de la obtención de información de competidores, clientes y agencias gubernamentales en los resultados de innovación social, organizacional, de marketing, de procesos y de productos. La información de clientes tiene un efecto positivo en la innovación general. La innovación social se ve influenciada positivamente por
la información procedente de agencias gubernamentales. Estos hallazgos contribuyen a comprender cómo las diferentes fuentes de conocimiento dan forma a los resultados de la innovación en los países en desarrollo. Proporcionan información valiosa para empresas, formuladores de políticas e investigadores que buscan mejorar las capacidades de innovación e informar políticas basadas en evidencia.