Show simple item record

dc.creatorLauterbach, Rodolfo
dc.date2024-08-01
dc.date.accessioned2024-08-26T19:56:24Z
dc.date.available2024-08-26T19:56:24Z
dc.identifierhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/75137
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/244923
dc.descriptionUsing the Chilean Innovation Survey for 2019-2020, this work studies the effects of different knowledge sources on a range of innovation outputs. Findings reveal distinct impacts of sourcing information from competitors, customers, and government agencies on product, process, marketing, organizational, and social innovation outputs. Information from customers has a positive effect on overall innovation. Social innovation is positively influenced by information sourced from government agencies. These findings contribute to the understanding of how different knowledge sources shape innovation outputs on developing countries. They provide valuable insights for firms, policymakers, and researchers seeking to enhance innovation capabilities and inform evidence-based policies.en-US
dc.descriptionUtilizando la Encuesta de Innovación de Chile para 2019-2020, este trabajo estudia los efectos de diferentes fuentes de conocimiento en una variedad de resultados de innovación. Los hallazgos revelan distintos impactos de la obtención de información de competidores, clientes y agencias gubernamentales en los resultados de innovación social, organizacional, de marketing, de procesos y de productos. La información de clientes tiene un efecto positivo en la innovación general. La innovación social se ve influenciada positivamente por la información procedente de agencias gubernamentales. Estos hallazgos contribuyen a comprender cómo las diferentes fuentes de conocimiento dan forma a los resultados de la innovación en los países en desarrollo. Proporcionan información valiosa para empresas, formuladores de políticas e investigadores que buscan mejorar las capacidades de innovación e informar políticas basadas en evidencia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/xml
dc.languageeng
dc.publisherDepartamento de Economía - Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.en-US
dc.relationhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/75137/77045
dc.relationhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/75137/77046
dc.rightsCopyright (c) 2024 Estudios de Economíaen-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol. 51 No. 1 (2024): Juneen-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol. 51 Núm. 1 (2024): Junioes-ES
dc.source0718-5286
dc.source0304-2758
dc.subjectInnovation outputen-US
dc.subjectDiverse knowledge sourcesen-US
dc.subjectChilean Innovation surveyen-US
dc.subjectBinary instrumental variable modelen-US
dc.titleDiverse knowledge for diverse innovation; evidence from Chilean firmsen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record